Souboj o metro na Žižkov. Zastupitelé za ČSSD jsou pro, IPR však nesouhlasí

31.07.2015 20:55

Podle platného územního plánu má trasa metra D mířit z Písnice na náměstí Míru a odtud přes náměstí Winstona Churchilla, Tachovské náměstí, žižkovské nákladové nádraží a Jarov do pražských Vysočan.

Souboj o metro na Žižkov. Zastupitelé za ČSSD jsou pro, IPR však nesouhlasí
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

To však chce Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) změnit a trasu ukončit na náměstí Republiky. Sociální demokracie v Praze 3 tuto snahu s ohledem na budoucí rozvoj třetí městské části zásadně odmítá. Uvedla to předsedkyně zastupitelů za ČSSD v Praze 3 Irena Ropková.

Sociální demokracie v Praze 3 uvítala rozhodnutí Rady hlavního města Prahy z minulého týdne, jež uložila IPR, aby ve spolupráci s Dopravním podnikem do konce roku prověřil další vedení trasy metra D z náměstí Míru. Sociální demokracie však se současným postojem IPR v této věci nesouhlasí. „Metro představuje pro budoucí rozvoj třetí městské části klíčový prvek. Dokud nebude vyjasněno, jakým způsobem bude linka D pokračovat z náměstí Míru, nemůžeme rozhodovat například o parametrech čtvrti, která má vzniknout na Nákladovém nádraží Žižkov. Chceme se proto do diskuse aktivně zapojit. V minulém týdnu magazín Echo24 otiskl vyjádření mluvčího IPR v této věci, se kterým zásadně nesouhlasíme a pevně doufáme, že se tato změna trasy neprosadí,“ uvedla předsedkyně klubu zastupitelů za ČSSD a členka rady městské části v Praze 3 Irena Ropková.

Zástupci IPR obhajují změnu trasy především prognózou nízkého dopravního vytížení plánovaného úseku. S tím sociální demokraté nesouhlasí. „V současné době v Praze 3 projednáváme budoucnost rozvojového území v prostorách bývalého žižkovského nákladového nádraží. Je zde plánovaná významná bytová a komerční výstavba,“ vysvětluje Zdeněk Zábojník (ČSSD), předseda výboru pro územní rozvoj městské části Praha 3. „Množství nových rezidentů a návštěvníků nové čtvrti představuje pro Prahu 3 výhledově významné dopravní riziko, na které je nutné se v předstihu připravit. Už nyní je dopravní situace v celé oblasti problematická, Žižkov proto metro nutně potřebuje. Podobné prognózy se navíc v případě nedávno zprovozněného úseku trasy metra A nepotvrdily, neboť metro je pro cestující atraktivním a vyhledávaným způsobem přepravy,“ dodává.

IPR dále argumentuje, že současná podoba trasy neumožní cestujícím v centru města přestup na linku B. Tuto věc však lze podle ČSSD vyřešit efektivně i bez nutnosti změny trasování čtvrté linky metra. „Řešením je přestupní propojení Hlavního nádraží s Masarykovým nádražím, které je obsluhováno trasou metra B,“ uvedl Radek Hlaváček, zastupitel a předseda pražských Mladých sociálních demokratů. „Cestující by po podzemním pohyblivém chodníku mohli z nově vybudované stanice trasy metra D pod náměstím Winstona Churchilla přestoupit nejen na trasu metra C a železniční spoje na Hlavním nádraží, ale rovněž na železniční spoje na nedalekém Masarykově nádraží, a to včetně plánované rychlodráhy na letiště, a rovněž na trasu metra B ve stanici Náměstí Republiky. Jedná se nejen o bezpochyby levnější řešení, ale rovněž i o řešení, které v celé oblasti vytvoří klíčový přestupní uzel městské dopravy,“ vysvětluje.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Babiš (ANO): Pan prezident je prý zklamán, ale zklamáni jsme i my

11:17 Babiš (ANO): Pan prezident je prý zklamán, ale zklamáni jsme i my

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k jednání o důchodové reformě na Pražském hradě