Starosta Vařeka: Provozovatelem MHD zůstane pravděpodobně Arriva Střední Čechy

07.03.2019 14:56

V listopadu letošního roku končí dlouhodobá smlouva se stávajícím provozovatelem MHD, kterým je po několika transformacích organizace Arriva Střední Čechy.

Starosta Vařeka: Provozovatelem MHD zůstane pravděpodobně Arriva Střední Čechy
Foto: archiv starosty
Popisek: starosta Příbrami a Jindřich Vařeka (ANO)

Právě tento provozovatel se jako jediný přihlásil do výběrového řízení, ve kterém město hledá provozovatele MHD na desetileté období.

Po zkušenostech s městskou hromadnou dopravou město ve výběrovém řízení zadalo zcela jasné podmínky, abychom se vyhnuli tomu, že v Příbrami budou jezdit jedny z nejstarších českých autobusů...

V pondělí zasedla hodnotící komise. „Nabídky firmy Arriva Střední Čechy byla podle kvalifikačních předpokladů akceptovatelná. Jediným nedostatkem bylo nepředložení ekonomického rozpočtu, který se firma zavázala obratem dodat. V pátek usedneme nad touto nabídkou znovu, aby mohlo být výběrové řízení dokončeno,“ uvedl místostarosta města Martin Buršík.

V zadávacích podmínkách soutěže bylo kromě ceny a vybavenosti vozů také její maximální stáří. „Náš požadavek na průměrné stáří vozů byl 7 let a maximální stáří vozu 10 let. Tento požadavek dopravce dokonce ještě ponížil, takže nově bychom ve městě měli mít autobusy v průměru 6,5 roku staré,“ uvedl starosta Jindřich Vařeka. Zde je potřeba dodat, že současný průměr vozů je 9,87 roku s tím, že nejstarší autobus v Příbrami je v provozu 21 a druhý nejstarší 19 let.

Podle nabídky se zvýší také cena za ujetý kilometr. Zatímco v loňském roce byla cena za kilometr 41 korun, nově by to mělo být 59 korun. „Zvyšování ceny dopravce za ujetý kilometr je pochopitelné, především s ohledem na mzdové náklady, náklady na pohonné hmoty či pořizování nových autobusů, a netýká se samozřejmě pouze nás. Pro porovnání mohu uvést dva příklady obdobných výběrových řízení z posledních měsíců. V České Lípě byla vysoutěžena cena za ujetý kilometr 57,88 korun a v Dopravním sdružení obcí Jablonecka dokonce 68,80 korun,“ přiblížil situaci Jindřich Vařeka a zároveň dodal: „Pokud by byly zachovány tržby a počty najetých kilometrů jako v loňském roce, znamená to pro město o 12 milionů vyšší výdaj.“

Nově bychom tedy měli mít mladší autobusy, z nichž 83 procent bude vybaveno klimatizací. Změna nastane také v designu. Ten budou mít všechny autobusy jednotný – červeno-černý – a navíc, právě město bude jako jediné rozhodovat o možnosti umístění reklamy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mračková Vildumetzová (ANO): 42 milionů na vládní propagaci. Zrušte to

23:07 Mračková Vildumetzová (ANO): 42 milionů na vládní propagaci. Zrušte to

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu a 42 milionům na informač…