Zákonodárci obou komor parlamentu nakonec pochopili důležitost změn a novela prošla.
Novela školského zákona např. upravuje:
- vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami
- přijímání do přípravných tříd základní školy pro všechny děti
- jednotná zadání závěrečných zkoušek
- pracovní poměr ředitelů veřejných škol
- úkoly obcí při zajišťování podmínek plnění povinné školní docházky
- zákaz prodávat ve školách a školských zařízeních potraviny a nápoje
A dále např. některé okruhy:
- nově se zavede rovnocennost vysvědčení ze základní školy v zahraniční v kombinaci s osvědčením o vzdělávání v tzv. České škole bez hranic s českým „ročníkovým“ vysvědčením ze základní školy.
- zavede se možnost nahradit výsledek třetí zkoušky profilové části maturitní zkoušky výsledkem mezinárodně uznávané jazykové zkoušky.
- odstraní se nesystémové ztotožnění středisek výchovné péče se školskými poradenskými zařízeními atd.
- Zaujala mě řeč senátorky Dernerové během schvalovací procedury v senátu. Pokud by se spojení, resp. spojenectví politiky a dalších odborností více shodovalo, mohlo by se to považovat za docela prospěšné nejen politice, odbornostem, ale především občanů, jejichž životů se podobné zákonné úpravy týkají nejvíce.
Kontext projevu paní senátorky MUDr. Dernerové mj. poukazoval na problematiku jedné ze soukromých vysokých škol UJAK, která se také zabývá přípravou odborníků v oblasti speciální pedagogiky a jejíž statut nedávno výrazně a opakovaně zpochybnila Akreditační komise.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Občané městu, město občanům