Unucka (ODS): Děláme konkrétní kroky, aby zejména mladí, vzdělaní lidé neodcházeli za prací

01.09.2017 13:46

Pomoci zastavit odliv lidí z regionu, podpořit dojíždění zaměstnanců za prací tak, aby firmy měly dostatek kvalifikovaných pracovníků. To je cíl pilotního projektu Zaměstnanecká mobilita, který dnes spustil Moravskoslezský kraj.

Unucka (ODS): Děláme konkrétní kroky, aby zejména mladí, vzdělaní lidé neodcházeli za prací
Foto: archiv
Popisek: Lídr ODS v Moravskoslezském kraji Ing. Jakub Unucka, MBA.

Projekt, na kterém spolupracují města Karviná, Havířov a Orlová, zapojila se do něj i společnost Residomo, umožní lidem žijícím v oblastech s nejvyšší nezaměstnaností dojíždět do práce mimo bydliště zadarmo. V jeho rámci zaplatí Moravskoslezský kraj 300 ročních karet ODIS, které stejným dílem rozdělí mezi Karvinou, Havířov a Orlovou. Náklady překročí 1,5 milionu korun. Účastníci projektu přidají další benefity.

„Spustili jsme webové stránky (ZDE), na kterých najdou zájemci všechny potřebné informace a rady, jak postupovat, aby mohli do práce dojíždět zadarmo. Žádosti a všechno kolem bude vyřizovat krajská Agentura pro regionální rozvoj v Ostravě,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka s tím, že přihlášky je možné podávat od 1. září 2017, mimo jiné i e-mailem. „Snažili jsme se maximálně vyjít vstříc žadatelům, nekomplikovat celý proces zbytečnou byrokracií, všechno co možná nejvíce usnadnit a urychlit,“ upozornil náměstek hejtmana Jakub Unucka. Dodal, že informace o dalších benefitech, které nabízejí zúčastněná města, zájemci získají na jednotlivých městských radnicích.

„Spojujeme síly s Karvinou, Havířovem a Orlovou a začínáme dělat konkrétní kroky pro to, aby zejména mladí, vzdělaní lidé neodcházeli za prací jinam, ale našli uplatnění a dobré podmínky k životu v Moravskoslezském kraji. Atraktivní zaměstnání lidem musejí nabídnout hlavně podnikatelé, města a obce pak všechno kolem - kvalitní dopravu, dostupné bydlení, školy, školky, služby. Chceme také, aby tento projekt byl ukázkovým modelem, ze kterého si třeba velké firmy vezmou vzor a v dalších ročnících do toho půjdou s námi,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

Podle něj si zaměstnavatelé stěžují, že nemohou najít dostatek zaměstnanců, protože lidem se nevyplatí dlouho a draze cestovat. „Kvůli dojezdové vzdálenosti a hlavně cenám za dopravu odmítají jejich pracovní nabídky a raději se stěhují za prací jinam. Kraj, města a obce tak přicházejí o své obyvatele, a zejména o obyvatele, kteří tvoří vysokou přidanou hodnotu práce,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Unucka.

Podrobné informace zájemci najdou ZDE

  • V rámci Moravskoslezského kraje dojíždí za prací 84,1 % jeho obyvatel.
  • Největšími centry dojíždění jsou Ostrava, Frýdek-Místek a Karviná.
  • Mezi roky 2000 a 2014 poklesl počet obyvatel MSK o zhruba 60 tisíc (- 4,7 %).
  • Největší pokles počtu obyvatel (období 2004 až 2014) zaznamenala města Havířov (-9 393), Karviná (-7 805), Orlová (-4 352).
  • Tato města jsou zároveň místy s nejvyšší mírou nezaměstnanosti: Karviná (13,9 %), Orlová (12,2 %), Havířov (11,9 %).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peksa (Piráti): Namísto pomoci zemědělce čeká zmatek a nejistota

19:05 Peksa (Piráti): Namísto pomoci zemědělce čeká zmatek a nejistota

Evropským parlamentem prošla opožděná reakce na zemědělské protesty. Návrhy byly ale šité horkou jeh…