„Za D47 se utratily desítky miliard korun. Pokud lihová nás lihová mafie stála 6,7 miliardy, tak tady jde nejméně o desetinásobek. Dálnice D47 je modelový příklad systémového rozkrádání prostředků na výstavbu dálnic,“ vysvětlila na tiskové konferenci poslankyně Olga Havlová proč je poslanecké vyšetřování potřeba. Podle Havlové je potřeba, aby systém rozkrádání prostředků daňových poplatníků na výstavbu dopravní infrastruktury byl pojmenován a odstraněn. „jinak nikdy nedojde ke zlevnění a zrychlení výstavby liniových staveb, tak jako tomu je ve vyspělém světě,“ dodala.
Komise se má zabývat nejenom tím, co se dělo v minulosti, ale také co bude s dálnicí do budoucna. Havlová totiž varovala o dopadech neřešení problému: „D47 je klíčová pro zaměstnanost v celém Moravskoslezském kraji. Bez ní by odešli investoři z průmyslových zón, lidé by se neměli jak dostat do práce. Celá oblast by byla paralyzována. Stav dálnice se stále zhoršuje, pokud se nezačne opravovat, za několik let se možná bude muset celá zavřít.“
Naléhavost situace potvrdila i bývalá šéfka kvality ŘSD Miroslava Pošvářová. „Problém není jen v podloží silnice. Hrozí například vyvalení opěrných zdí, které jsou kotveny v nekvalitním násypu. Už dnes se tyto stěny vychylují i o 10 centimetrů“, upozornila Pošvářová.
Hlasování o zřízení komise má Sněmovna dnes pevně na svém programu. Olga Havlová poděkovala všem poslancům, kteří neměli strach jí podpořit, a dodala: „Hlasování bude zajímavé hlavně z toho pohledu, že se jasně dozvíme, kdo nechce, aby se zlodějny na D47 vyšetřovaly.“
autor: Úsvit přímé demokracie