Smlouva na IT služby pro Úřad městské části Praha 10 vyprší 31. července 2015. Při jednání zastupitelstva Prahy 10 dne 27. března ztroskotal návrh senátorky a uvolněné radní pro IT Ivany Cabrnochové (Strana zelených) vybrat externího poskytovatele v užším výběrovém řízení. Hledáním optimálního řešení zastupitelstvo pověřilo kromě poradního orgánu Rady (Komise majetková) také svůj finanční výbor, doplněný o odborníky nominované jednotlivými stranami.
Zasedání bylo svoláno na 8. duben. Dvě hodiny před začátkem ho ale předseda Finančního výboru Oldřich Choděra (ODS) zrušil, aniž by byl stanoven náhradní termín. Jako důvod uvedl to, že se z dlouho plánovaného jednání na poslední chvíli omluvila většina (koaličních) zastupitelů.
„Koalice VLASTA za tuto nehodu odpovědná není. Na to si příliš vážíme pracovního i volného času svého i svých expertů. Omluvit se několik desítek minut před jednáním je jistě možné, ale vzhledem k ostatním poněkud nekolegiální,“ říká k tomu Renata Chmelová, předsedkyně zastupitelského klubu koalice VLASTA, a dodává: „Naši odborníci byli a nadále jsou připraveni konstruktivně jednat a přednést své návrhy.“
S tím, kam by se měla jednání ubírat, seznamuje veřejnost další zastupitelka VLASTY Olga Richterová: „Naše expertní skupina došla k jednoznačnému závěru, že klíčové při hledání optimálního řešení zajištění IT služeb je zpracování analýzy skutečných potřeb úřadu MČ Praha 10.“
„Jde o nemalé peníze z našeho rozpočtu. Každý měsíc, o který se bude protahovat hledání výsledného řešení, stojí správa IT služeb Úřad MČ Prahy 10 minimálně o 1 milion korun navíc,“ uzavírá Renata Chmelová.
autor: Tisková zpráva