Velebný (ČSSD): To mají krajské silnice i nadále chátrat?

10.09.2015 17:47

Vláda projednává rozpočet fondu dopravy. Návrh počítá s klíčovými dopravními investicemi v našem kraji.

Velebný (ČSSD): To mají krajské silnice i nadále chátrat?
Foto: ČSSD
Popisek: Poslanec Ladislav Velebný

Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury je společně s návrhem zákona o státním rozpočtu na rok 2016 klíčovým dokumentem vlády. Nyní je i na programu jednání.

„Dlouhodobě sleduji rozpočet fondu dopravy. Ne jinak tomu je i letos. První návrh rozpočtu dopravní fondu byl však pro mne zklamáním,“ říká poslanec Parlamentu ČR a člen sněmovního hospodářského výboru Ladislav Velebný.

Podle jeho slov je objem výdajů rozpočtu SFDI nedostatečný a má k ideálu hodně daleko. „Po meziresortním připomínkovém řízení, které proběhlo, činí jeho výdaje 65,650 miliardy korun. Rozpočet je v objemu menší, a to nejen v porovnání s letoškem, ale i s rokem 2014 a bohužel i s některými krizovými lety. Obrovskou chybu vidím zejména v tom, že není stabilizován střednědobý výdajový rámec,“ konstatuje poslanec Velebný.

Dalším problémem je to, že fond dopravy vůbec nevyčleňuje peníze na silnice II. a III. tříd v krajích. „Všichni víme, že Evropská unie už nebude v příštích letech financovat takový rozsah krajských silnic, jako v současném období. To mají krajské silnice i nadále chátrat?“, klade si řečnickou otázku Ladislav Velebný.

Podle vyjádření poslance Ladislava Velebného bude snaha krajů, aby našla s vládou kompromis a na tyto komunikace byly vyčleněny peníze. Vláda projednává rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na svém zasedání. „Od kolegů z kraje i ze Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 vím, že se podařilo uhájit v navrhovaném rozpočtu peníze na klíčové dopravní stavby. Jednání v rámci připomínkového řízení bylo velmi obtížné, nicméně nesmírně korektní,“ konstatuje poslanec Velebný. Podle jeho slov je dobře, že se podařilo vrátit do hry financování krnovského a frýdecko-místeckého obchvatu.

„To, že se podařilo kraji i Sdružení zabezpečit finance na dopravní stavby je pro lidi i zdejší podnikatele dobrá zpráva. Bez významu není ani fakt, že v Moravskoslezském kraji bude pokračovat příprava dalších dopravních staveb,“ dodává závěrem Ladislav Velebný.

Některé dopravní stavby v kraji realizované v příštím roce (v tis. Kč)

Název akce

Návrh rozpočtu na rok 2016 včetně fondů EU

I/11 Oldřichovice - Bystřice

844 990

I/11 Nebory - Oldřichovice

678 551

I/11 Ostrava Prodloužená Rudná - hranice okr. Opava

656 531

I/57 Krnov SV obchvat

322 000

I/11 Opava, severní obchvat-východní část

302 421

I/68 Třanovice - Nebory

138 505

R48 Frýdek Místek - obchvat

116 332

Revitalizace trati Olomouc – Opava východ  

50 000

R56 Frýdek - Místek - připojení na R48

44 785

R48 MÚK Rybí - MÚK Rychaltice

31 725

I/58 Příbor - Skotnice

18 930

Výstavba zastávky Havířov nemocnice

11 000

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

21:03 Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

Ve čtvrtek 18. dubna byla v Poslanecké sněmovně zahájena mimořádná schůze, svolaná na žádost opozice…