Původní lokalitou, kde měl velkosklad Amazonu vzniknout, byla Černovická terasa - dlužno dodat, že to je lokalita pro takovou stavbu krajně nevhodná: především kvůli dopravnímu zatížení v jihovýchodní části města (jednalo by se až o několik stovek kamionů denně (podle různých odhadů 100 - 360), které by pro už tak přetížené oblasti Šlapanic a Tuřan znamenaly těžko únosnou přítěž, o osobních automobilech nemluvě). To není možné vyřešit kvůli chybějícímu obchvatu Tuřan a také sjezdu na dálnici D1, jehož dostavbu sice přislíbil premiér Sobotka, nicméně ze zkušenosti se takovému slibu dá jen těžko věřit, vezmeme-li v potaz, kolik takových slibů Brno za posledních 12 let slyšelo. Velkou ránu své důvěryhodnosti zasadil developer CTP, který měl pro Amazon sklad stavět, když začal provádět povrchové úpravy na městských pozemcích, aniž by k tomu měl povolení. A pak je tu také ten drobný detail, že taková stavba na Černovické terase neměla oporu v Územním plánu města Brna...
Stavbu tedy ZMB odmítlo a kraj záhy přispěchal s nabídkou vlastních pozemků nedaleko letiště v Tuřanech. Hejtman Hašek tedy vypadá jako spasitel, který zachrání klíčovou stavbu pro rozvoj Brna - je tomu ale skutečně tak?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Matouš Vencálek - profil