Zastupitelé kraje za KDU-ČSL: Chceme znát vývoj propojování dopravy

10.05.2017 13:30

Seminář k dílčím výsledkům a vývoji Veřejné dopravy Vysočiny (VDV) iniciovali zastupitelé za KDU-ČSL. Stalo se tak na krajském zastupitelstvu 9. května. Důvodem byla chybějící zpětná vazba a informace o harmonogramu zefektivnění veřejné dopravy v kraji i kritika některých obcí.

Zastupitelé kraje za KDU-ČSL: Chceme znát vývoj propojování dopravy
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Logo KDU-ČSL

Předseda lidoveckých zastupitelů Jaromír Kalina obecně snahu lépe propojit dopravu vítá, ostatně pro KDU-ČSL to byl jeden z pilířů krajského volebního programu. „Ale přimlouvám se za lepší komunikaci s těmi, kterých se změny dotknou – od nemocnic po obce. Třeba v Jihlavě jsme se dozvěděli, že kvůli zapojení do VDV má město platit desítky milionů korun navíc (za poplatky, za ztrátu na tržbách či za kartu). Uvítal bych tedy seminář, kde by byl zastupitelům i veřejnosti lépe vysvětlen záměr a harmonogram projektu, postup vyřizování námitek i postupná implementace. Jako zastupitelé chceme být projektu nápomocni,“ zdůraznil Kalina.

Zastupitel Miroslav Houška k tématu také zmínil, že mu stále vedením kraje nebylo odpovězeno na otázku, jak se do VDV aktivně zapojují členové rady kraje. „Neznáme průběh jednání ani dílčí výsledky,“ sdělil Houška. Přestože úředníci kraje se na uspořádání semináře ještě před prázdninami netvářili zrovna nadšeně, hejtman Jiří Běhounek ho nakonec přislíbil.

Vít Kaňkovský se zajímal o další osud zubních pohotovostí na Jihlavsku po jejich vypovězení. Také požádal vedení kraje, aby se pokusilo dojednat smlouvy s pracovišti, které poskytují akutní stomatochirurgické zákroky. Dnes je totiž na Vysočině velmi těžké zajistit akutní např. ošetření čelistních úrazů.

Apeloval i na to, aby kraj při sloučení Odborného učiliště a Praktické školy v Černovicích se SOŠ a SOU Třešť vnímal rizika velké vzdálenosti obou škol (55 km), aktivně hledal nového ředitele a řešil další využití internátu v Třešti. „Se starostou Třeště jsme už dříve vnímali pokles studentů a nabízeli varianty, jak třešťské škole pomoci, ale kraj je nepřijal,“ doplnil Kaňkovský.

Dále se Jaromír Kalina mj. tázal na to, zda není ohrožen záměr jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Dal i na zvážení, zda by kraj po zájemcích o zastavitelné pozemky neměl žádat vyšší výkupní ceny. Miroslav Houška se zase ptal radního Josefa Pavlíka (ANO), zda se v krajském rozpočtu kladně projevilo zavedení EET (odpověď byla kladná, přestože dříve se hovořilo i o negativech). A Houška se také podivil tomu, že na Havlíčkobrodsku se chystá silnice se dvěma různě širokými úseky (šířka 7,5 a 9,5 metru). Radní pro dopravu Jan Hyliš (ČSSD) přesvědčivou odpověď nenašel, divné mu to prý nepřijde.

Jinak lidovci s povděkem kvitovali podporu turistického značení i odhodlání Kraje Vysočina převzít do péče (a financovat) opravu havarijní kaple Panny Marie Bolestné v Kámeni na Pacovsku. Sami totiž ohledně osudu této barokní památky několik jednání iniciovali. Mimochodem autorem návrhu rekonstrukce objektu je jihlavský zastupitel za KDU-ČSL architekt Martin Laštovička. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

21:03 Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

Ve čtvrtek 18. dubna byla v Poslanecké sněmovně zahájena mimořádná schůze, svolaná na žádost opozice…