Zelení: Nejvytíženější jednokolejná trať s odbočkou na letiště se dočká modernizace. Je lepší než metro

13.04.2015 6:32

Strana zelených v Praze vítá rozhodnutí dopravního výboru hlavního města Prahy, který jednomyslně podpořil modernizaci železniční trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště. Projekt kromě rychlého a komfortního spojení z největší středočeské aglomerace nabídne téměř dva tisíce nových míst na záchytných parkovištích po celé délce své trasy.

Zelení: Nejvytíženější jednokolejná trať s odbočkou na letiště se dočká modernizace. Je lepší než metro
Foto: zeleni.cz
Popisek: Logo Strany zelených

Zatímco od Kralup nad Vltavou, Nymburka, Kolína, Benešova a Berouna vedou do centra dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od největšího města středočeského kraje Kladna a jeho okolí je pouze jednokolejka pro motoráky. Stejně neradostný je z hlediska veřejné dopravy pohled na obsluhu mezinárodního letiště.

„Příměstská železnice nabízí novou kvalitu cestování po Praze. Je rychlejší než metro a nabízí větší komfort – například první třídu či toalety,“ uvádí Ondřej Mirovský, předseda Strany zelených v Praze.

„Kromě dopravy z kladenského regionu řeší projekt i spojení s letištěm. Nezpochybnitelnou předností projektu je, že je financován ze státních a evropských prostředků a na rozdíl od metra nezatěžuje výstavba pražský rozpočet,“ uvádí Petra Kolínská, členka dopravního výboru hlavního města Prahy.

Zelení považují za důležité, aby stavba respektovala městské prostředí, kterým prochází, a podoba stanic byla předmětem architektonických soutěží. Prioritou jsou pro nás kvalitní přestupní vazby a urbanisticky citlivé řešení protihlukových opatření.

FAKTA A MÝTY O PROJEKTU

  • Mýtus: Vlak bude jezdit 140 km/h a stane se nepřekonatelnou bariérou v území.
  • Fakta: kolejové spojení má parametry standardní příměstské železnice. Max. rychlost vlaku v Praze bude 80 km/hodinu. Všechny dosavadní legální cesty přes koleje budou řešeny mimoúrovňově.
  • Mýtus: jízdenka bude drahá a vlak použije jen pár turistů.
  • Fakta: jízdné bude stejné jako na všech ostatních spojích pražské integrované dopravy.
  • Mýty: obsluhu letiště lépe zajistí metro nebo tramvaj.
  • Fakta: I kdyby dojelo metro až na letiště, neřeší se tím nijak doprava z kladenského regionu. Denně přitom do Prahy přijíždí z Kladenska přes 20 000 Středočechů. Metro s ohledem na dosavadní trasování nenabízí rychlé spojení do centra, má vysoké investiční a provozní náklady a není atraktivní pro turisty s objemnými zavazadly.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Strana zelených

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostálová (ANO): My chtěli diskusi. Ale vy jste neustále tvrdili, jak je migrační pakt super

20:01 Dostálová (ANO): My chtěli diskusi. Ale vy jste neustále tvrdili, jak je migrační pakt super

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu.