Zelení: Ťok připraví stát prodloužením smlouvy s Kapsch o miliardy

29.02.2016 15:23

Prodloužení nevýhodné smlouvy na provoz mýtného systému se sdružením vedeným firmou Kapsch je podle Strany zelených zásadním selháním ministra dopravy Ťoka.

Zelení: Ťok připraví stát prodloužením smlouvy s Kapsch o miliardy
Foto: zeleni.cz
Popisek: Logo Strany zelených

Vláda se návrhem ministra dopravy zabývá dnes. Ministr otálel s vypsáním výběrového řízení na nového provozovatele, aby byl nyní nucen prodloužit smlouvu původní. Zelení vidí budoucnost v ekonomičtější satelitní technologii umožňující snadné rozšíření mýta pro nákladní dopravu i na silnice nižších tříd. Právě jejich zatížení nákladní dopravou způsobuje potíže a škody jak státu, tak lidem žijícím v okolí.

“Tak dlouho ministr Dan Ťok váhal, až vládě nezbývá nic jiného, než smlouvu s Kapsch prodloužit. Je to obrovské selhání, které stát připravuje ročně o několik miliard korun. Systém využívaný Kapsch není možné rozšířit na silnice první třídy, které tak budou dál sloužit jako objízdné trasy pro kamiony,“ uvádí předseda SZ Matěj Stropnický.

Podle zelených by mělo ministerstvo od překonané a drahé mikrovlnné technologie ustoupit a dát přednost modernímu satelitnímu systému, který již funguje v Německu, v Maďarsku a na Slovensku. Ten umožňuje zpoplatnění nákladní dopravy i na silnicích nižších tříd bez nutnosti stavět nákladné mýtné brány. Právě na silnicích nižších tříd, které mnohé kamiony ve snaze vyhnout se placení mýtného intenzivně využívají, vznikají největší škody. Průjezd jednoho kamionu, na jehož průjezd nebyly silnice konstruovány, působí škodu odpovídající i podle nejmírnějších propočtů průjezdu 10 tisíc osobních vozů.

„Zpoplatnění silnic nižších tříd a snížení provozních nákladů za výběr mýta by přineslo potřebné peníze na zanedbanou údržbu a opravu komunikací, zmírnilo by rozdíl přepravních podmínek mezi silniční a železniční dopravou, a v důsledku přimělo přepravce více využívat pro nákladní dopravu železnici, a v důsledku přimělo dopravce více využívat pro nákladní dopravu železnici,“ uvádí Petr Kutílek, 3. místopředseda SZ a dodává: „Je třeba souběžně okamžitě začít připravovat výběrové řízení na nový mýtný systém tak, aby mohl být uveden do provozu od roku 2019 poté, co i prodloužená smlouva s Kapsch vyprší.“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Richter (ANO): Neschválení tohoto bodu může vyvolávat pocit, že policie něco tají

21:03 Richter (ANO): Neschválení tohoto bodu může vyvolávat pocit, že policie něco tají

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 ke zřízení poslanecké komise k vyšetření stř…