Změna pro Liberecký kraj chce odvolat radního pro dopravu Mastníka

15.04.2016 8:36 | Zprávy

Starostové pro Liberecký kraj v čele s hejtmanem Půtou selhali, když se jim nepodařilo dokončit desetiletý tendr na autobusovou dopravu v hodnotě čtyř miliard korun. Tento svůj předvolební slib nesplnili kvůli chybným rozhodnutím, na která Změna pro Liberecký kraj předem upozorňovala. Vedení kraje navíc opakovaně jednalo ve prospěch firmy BusLine, a to jak změnami podmínek desetiletého tendru, tak prodloužením monopolu stávajícím dopravcům nejméně o tři roky do roku 2017. Kvůli tomu kraj přijde o desítky milionů korun. To však nejsou jediná selhání v oblasti veřejné dopravy, za které je zodpovědný radní pro dopravu Vladimír Mastník. Změna proto navrhne jeho odvolání.

Změna pro Liberecký kraj chce odvolat radního pro dopravu Mastníka
Foto: zmena.cz
Popisek: Politické hnutí Změna

Další důvody, proč by zastupitelstvo mělo odvolat radního Mastníka z funkce, jsou následující:

Jaromír Baxa doplňuje: “Věříme, že si voliči uvědomí, že Starostové dopravní zakázku nevyřeší, když to nezvládli za celé volební období. Navíc opakovaně jednali ve prospěch firmy BusLine, která je personálně spojená se Starosty skrze bývalého starostu Rychnova u Jablonce n. N. Františka Chloubu a také s KSČM přes osobu Jiřího Vařila. Oba, i přes svůj střet zájmů, stále působí v krajském výboru dopravy a aktivně ovlivňují postupy kraje v oblasti dopravy”.

„Kromě dopravní zakázky se neschopnost vedení kraje v resortu dopravy projevila, když týden před uzavírkou krajské silnice mezi libereckými Kunraticemi a jabloneckým Lukášovem krajští radní rozhodli, že teprve začnou jednat s Libercem a Jabloncem o dávno avizovaném zkrácení intervalu tramvajové linky 11. Hejtman Půta a jeho podřízení během jednání rady několikrát měnili rozhodnutí, takže informace o náhradní dopravě nakonec vyšly pozdě. To je v případě šestadvacet měsíců trvající a dlouhodobě připravované uzavírky skandální. Potřebná opatření přitom byla připravena už v polovině února,” říká dopravní specialista Jindřich Berounský.

Podle Berounského rovněž už léta stagnuje integrovaný dopravní systém IDOL a zoufale chybí krajský dopravní dispečink pro koordinaci krajské veřejné dopravy. Ani jedno z toho se nepodařilo radnímu Mastníkovi posunout. “Jako největší problém vnímám téměř výhradní orientaci kraje na investice do oprav silnic na úkor financování dopravní obslužnosti a veřejné dopravy,” říká Berounský.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

koncesionářské poplatky

Dobrý den, pane Nachere. Samozřejmě vím, že jste proti zvýšení koncesionářských poplatků, a pokud to dobře chápu, tak když budete u moci, tak je opět snížíte? A neuvažujete o jejich úplném zrušení? Já netvrdím, že se třeba na nějaké pořady na ČT nekoukám, ale pokud jde o zpravodajství rozhodně mi ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štěpánek (Trikolora): Impérium vrátí úder

12:12 Štěpánek (Trikolora): Impérium vrátí úder

Ten zákon připravil buď gauner, anebo idiot. Totéž platí o těch poslancích a senátorech, kteří jej o…