Dan Ťok

  • BPP
  • ministr dopravy
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,72. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5
17. 2. 2017 18:36:00

Jsme připraveni poskytnout mimořádnou podporu

Jsme připraveni poskytnout mimořádnou podporu

Kraje by letos mohly od státu dostat mimořádnou podporu na opravy silnic II. a III. třídy ve výši až čtyři miliardy korun. Ministerstvo dopravy je připraveno uvolnit na zanedbané silnice v krajském majetku zhruba 2,5 miliardy korun.

Dalším zdrojem prostředků bude vládní rozpočtová rezerva, pokud s tím kabinet bude souhlasit. Po jednání se zástupci samosprávy a krajů to dnes uvedli ministři Dan Ťok a Andrej Babiš. Návrhem se bude v pondělí zabývat vláda.



„Za poslední dva roky jsme na krajské silnice přispěli celkem 7,4 miliardy korun. Financovali jsme tak více než tisíc akcí při opravách silnic v regionech. Silnice, o které se starají kraje, jsou ale bohužel na řadě míst stále značně zanedbané a letošní zima situaci ještě zhorší. Opět jsme tedy připraveni poskytnout mimořádnou podporu,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.



Ministerstvo dopravy již dříve přislíbilo, že opravy silnic nižších tříd podpoří a opět k tomu využije prostředků, které zejména zbudou z loňského rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).



„Protože se hodně stavělo a s fondem dobře hospodaříme, podařilo se nám loni téměř všechny peníze využít na plánované stavby a nemáme v rozpočtu SFDI takové přebytky jako v předchozích letech. Přesto jsme hledali pro kraje maximum prostředků a jsme připraveni jim opět pomoci,“ vysvětlil Ťok.  



Státní podpora pro krajské silnice je mimořádným opatřením, jak regionům pomoci. Péče o silnice nižších tříd je dle zákona svěřena krajům, které s nimi mají hospodařit, zatímco stát se stará o dálnice a silnice prvních tříd. Prostředky v SFDI jsou proto přesně rozděleny na klíčové stavby na páteřní síti státu.



„Žádný ministr dopravy v minulosti peníze na krajské silnice neuvolňoval, většinou proto, že v krajích seděl jeho politický oponent. My takový přístup nemáme a raději chceme vidět i silnice v regionech co nejdříve opravené, “ uzavřel Ťok.



Kraje získávají peníze na obnovu svých silnic z rozpočtového určení daní a na opravy mají k dispozici také evropské prostředky v regionálních operačních programech. Přesto i ministerstvo dopravy už třetím rokem za sebou poskytuje významnou, mimořádnou podporu.

Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout