JUDr. Martin Netolický, Ph.D.

  • SOCDEM
  • Pardubický kraj
  • hejtman
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,81. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

14.04.2015 11:27:00

Investice zachránila zaměstnanost ve významném železničním uzlu

Investice zachránila zaměstnanost ve významném železničním uzlu

Pardubickému kraji se zřejmě podaří s Ministerstvem dopravy dojednat prostředky ve výši více než 50 milionů korun na pokrytí rekonstrukce celého úseku silnice III/35847 pod třemi mosty v České Třebové.

Jde o místo od křižovatky se silnicí I/14 až po napojení na rozrůstající se průmyslovou zónu a terminál společnosti Metrans. 

Již při otevření terminálu v roce 2013 jsem upozornil na nezbytnost řešení dopravního napojení na komunikace vyšších tříd. Investice společnosti Metrans za účasti evropských fondů zachránila zaměstnanost v jednom z nejvýznamnějších železničních uzlů. Na druhé straně je potřeba výrazně přizpůsobit dopravní infrastrukturu, která nebyla konstruována na stávající zatížení. Proto jsme jako Pardubický kraj zařadili část úseku mezi žádosti o prostředky z Regionálního operačního programu, přičemž zbývalo vyřešit úsek pod třemi mosty pod železničním uzlem.

Dopisem ministra Ťoka máme záruku, že se podaří získat prostředky i na zbylou část komunikace, která se jevila jako mimořádně složitá kvůli komplikovaným vlastnickým vztahům. Stavba bude velmi náročná, jelikož bude vyžadovat přeložení koryta Semanínského potoka do prostoru vozovky, která bude položena o 60 centimetrů níže, než je současný stav. Budou se tak moci vyhnout dvě proti sobě jedoucí nákladní vozidla, což při současném stavu mostních objektů není možné,“ dodal Martin Netolický.

V souvislosti se stavbou se uskutečnilo několik jednání se zástupci Správy železniční a dopravní cesty, Lesů České republiky, ale také města Česká Třebová. Modernizace a rozšíření silnice se sestává ze tří vzájemně propojených staveb. Pod Správu železniční a dopravní cesty spadá úprava základové části železničních podjezdů, pod kterými zmíněná komunikace vede, Lesy České republiky zabezpečují úpravu přeložky potoka a Správa a údržba silnic Pardubického kraje pak samotnou modernizaci vozovky.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama