Mgr. Daniel Herman

  • KDU-ČSL
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,11. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

03.07.2016 15:40:00

Jsem rád, že restaurované Intimní osvětlení proběhlo bez mediálních přestřelek

Jsem rád, že restaurované Intimní osvětlení proběhlo bez mediálních přestřelek

Na filmovém festivalu v Karlových Varech včera byla slavnostně uvedena restaurovaná verze filmu Intimní osvětlení režiséra Ivana Passera, který patří k nejvýznamnějším tvůrcům české nové vlny.

Dlouhá léta spolupracoval s Milošem Formanem, a to nejen u nás, ale také ve Spojených státech. Intimní osvětlení je jeho jediným filmem, který jako režisér stihl natočit v tehdejším Československu před tím, než emigroval. Za Intimní osvětlení získal mezinárodní uznání, na které pak navázal dlouholetou režisérskou dráhou v USA.

Ministr kultury Daniel Herman s autorem námětu a scénáře Václavem Šaškem a jeho manželkou.

Film byl digitálně restaurován jako společný projekt Nadace České bijáky, která projekt financovala, Státního fondu kinematografie, který je držitelem práv výrobce, a MFF v Karlových Varech. „Jsem opravdu rád, že celý tento projekt proběhl bez zbytečných problémů a následných mediálních přestřelek, kterých jsme byli svědky u posledních restaurovaných filmů,“ říká ministr kultury Daniel Herman. „Vše mohlo hladce proběhnout díky profesionální práci restaurátora a jeho týmu, ale také díky včasné komunikaci s autory, kteří film tehdy natočili,“ dodává ředitelka Státního fondu kinematografie Helena Bezděk Fraňková.

 Daniel Herman s Ivanem Passerem a Davidem Ondříčkem.

Veškeré práce měla na starosti společnost UPP, která má za sebou restaurování několika dalších klasik české kinematografie. Hlavním restaurátorem byl Ivo Marák, který se podílel na digitálním restaurování filmů, jako je Markéta Lazarová, Hoří má panenko nebo Všichni dobří rodáci. „Film byl restaurován podle standardů, které se běžně používají v zahraničí. Je to velmi dynamický obor, který se stále rozvijí a důležité je mít nejen vynikající znalosti výroby filmu, ale i složit celou mozaiku vzpomínek autorů, rešerší dochovaných materiálů a tehdejších možností filmového natáčení“ říká o své práci Ivo Marák.

Výsledek byl ještě před slavnostní obnovenou premiérou předveden v rámci kontrolní projekce všem zúčastněným stranám. „Museli jsme mírně upravit jas jedné scény, ale jinak bylo vše perfektní. Miroslav Ondříček, kameraman by měl radost, kdyby tu byl,“ řekl Ivan Passer po projekci.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama