ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,14. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

04.06.2012 14:18:47

EU potřebuje účinná opatření na podporu domácích produktů

EU potřebuje účinná opatření na podporu domácích produktů

V celosvětovém měřítku byla Unie v roce 2010 druhým největším vývozcem zemědělských produktů s obratem ve výši 91 miliard EUR, hned za Spojenými státy (92 miliard EUR), a největším dovozcem (84 miliard EUR).

Podíl hotových produktů na evropském vývozu se v průběhu doby stále zvyšuje. Tyto produkty představují svou hodnotou více než dvě třetiny celkového zemědělského vývozu EU. V tomto smyslu je zásadní, aby si evropské zemědělství zachovalo a zvýšilo svou konkurenceschopnost a svůj podíl na trhu, a to jak na vnitřním trhu, tak i při vývozu.

 Současně potravinový řetězec představuje 6 % evropského HDP. V rámci evropského zpracovatelského průmyslu je potravinářský průmysl největším zaměstnavatelem s 4,2 milionu pracovních míst (13,5 %) a obratem ve výši 954 miliard EUR (12,9 %). Tento průmysl sestává z 310000 podniků, z nichž 99,1 % představují malé a střední podniky a využívá významnou část zemědělské produkce EU.

 „Evropské zemědělské odvětví je rozhodující pro rozvoj regionálního hospodářství a významným způsobem přispívá k tvorbě pracovních míst a udržení obyvatelstva ve venkovských oblastech. V tomto smyslu cílem propagace evropské zemědělské a zemědělsko-potravinářské výroby, ať již na vnitřním trhu nebo v třetích zemích, měla by být podpora především zaměstnanosti ve venkovských oblastech,“ řekl europoslanec Robert Dušek (ČSSD), člen Výboru pro zemědělství a rozvoj venkova.

 Evropská komise prostřednictvím režimu horizontální propagace, který funguje od roku 2000, posuzuje programy generické reklamy navrhované odvětvovými profesními organizacemi a schvalované příslušnými vnitrostátními orgány. Následně vybírá ty, jež odpovídají kritériím stanoveným v nařízení Rady a v jeho prováděcím nařízení.

 Spolufinancování těchto programů je třístranné, přičemž maximální příspěvek Unie činí 50 %, minimální příspěvek profesních organizací 20 % a zbytek připadá na příslušné členské státy. Roční rozpočet přidělený na propagační opatření představuje přibližně 50 milionů EUR, z čehož zhruba čtvrtina připadá na vnější trh. Tento horizontální režim existuje vedle dalších propagačních opatření v rámci společné zemědělské politiky, společné organizace trhu, jakož i rozvoje venkova. V případě společné organizace trhu se to týká odvětví vína pro třetí země a odvětví ovoce a zeleniny, a to prostřednictvím operačních programů organizací producentů.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama