ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,88. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.06.2012 19:21:52

Babák: Snížení daně u nafty může mít příznivý dopad na podnikání v Česku

Babák: Snížení daně u nafty může mít příznivý dopad na podnikání v Česku

"Věci veřejné plně podporují snížení spotřební daně u nafty, protože to může mít příznivé důsledky pro podnikání v naší zemi a nakonec to bude výhodné i pro stát,“ říká Michal Babák

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE Novela zákona o spotřební dani reaguje na situaci, kterou vláda způsobila tím, že uvalila na benzín a naftu takové daně (konkrétně spotřební daň a daň z přidané hodnoty), které tyto komodity zdražily tak, že jsou jejich ceny v mezinárodním srovnání nekonkurenceschopné. „Důsledkem bylo, že ztát na tuto politiku doplatil tím, že na spotřební dani z pohonných hmot vybral méně peněz,“ komentuje situace poslanec Michal Babák.

Za této situace tedy ČSSD přichází s návrhem, který snižuje spotřební daň z motorové nafty o 2,50 a z benzínu o korunu padesát za litr. Znamená to, že  daň na naftu klesne současných 10,95 na zhruba 8,50 Kč a z benzínu ze 13,71 na přibližně 12 korun za litr.

„Věci veřejné plně podporují snížení spotřební daně u nafty, protože to může mít příznivé důsledky pro podnikání v naší zemi a nakonec to bude výhodné i pro stát,“ pokračuje Babák a dodává, že státu z většího objemu prodané nafty i při snížené spotřební dani přiteče do rozpočtu víc peněz.

Hlavním spotřebitelem nafty je především mezinárodní kamionová doprava, která si vzhledem ke svému dojezdu může vybírat, v které zemi natankuje. Na jednu nádrž jsou řidiči kamionů schopni projet skoro celou Evropu a dnešní Česko pro ně, kvůli vysokým cenám motorové nafty, logicky není zajímavé. „V navrhovaném snížení spotřební daně na naftu proto vidíme cestu k tomu, aby se poptávka po čerpání nafty u nás zase zvýšila. Vydělal by na tom stát, který by mohl i v rámci snížené sazby vyinkasovat na motorové naftě zhruba o 22 miliardy korun víc,“ komentuje Babák.   

„Věci veřejné ale naopak nepodpoří druhý návrh ČSSD, který předpokládá i snížení spotřební daně z benzínu. V tomto případě by totiž, podle nás, nedošlo k nárůstu poptávky, jako se očekává v případě nafty. Řidiči osobních aut nejezdí v tak masivní míře čerpat benzín do levnějšího zahraničí. Snížení ceny benzínu by tak vedlo k poklesu daňového inkasa. Proto budeme navrhovat vypustit druhou část zákona, která chce snížit zdanění benzínu, a budeme prosazovat jen snížení, které povede k poklesu ceny motorové nafty,“ uzavírá svůj komentář Babák.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama