Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,9. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

11.08.2023 7:06:00

Pane premiére, protiřečíte si. Jak to tedy doopravdy je?

Pane premiére, protiřečíte si. Jak to tedy doopravdy je?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slovům premiéra Fialy o tom, že patříme mezi světovou špičku v dopravě.

 Pane premiére, protiřečíte si. Jak to tedy doopravdy je?

Vlna teplých letních dnů si vybírá svou daň a politiky přitom nevyjímaje. Premiér Petr Fiala a jeho protiřečení je toho názorným důkazem. Nejdříve tvrdil, že předchozí vlády zanedbaly rozvoj země a zmínil například stavbu dopravní infrastruktury. O pár dnů později ale pro změnu zase tvrdil, že patříme mezi světovou špičku v obraně nebo dopravě. Pane premiére, jak to tedy doopravdy je?

… „Svatý Petr se zjevil“ a jeho andělská vláda jako mávnutím kouzelného proutku nás za rok a půl zbavila špatných předchozích vlád a udělala z Česka světovou špičku úplně ve všem… Nesmysl, kterému snad nemůže věřit ani sám politolog a premiér v jedné osobě Petr Fiala.

Osobně chápu, že při pohledu na upadající preference a zpackaný daňový balíček, jehož některé části mimochodem kritizují i zástupci vládní koalice, dělají premiérovi  vrásky na čele. Byť chápu jeho snahu o zamaskování vlastních přešlapů a snahu stočit veřejnou diskuze k jiným tématům, v tomto případě pravděpodobně musel strávit delší čas na sluníčku – žádný rozumný a zkušený politik by jinak taková pomatená snad ani nemohl říct veřejně.

Pojďme si připomenout, jak se za vlády ODS, TOP 09 a VV v letech 2010–2013 totálně zastavil rozvoj dopravní infrastruktury na několik let. Připomínám, že nynější premiér Petr Fiala i současný ministr financí Zbyněk Stanjura byli oba součástí této vlády, které se “úspěšně” podařilo:

  • Zahájit výstavbu „neuvěřitelných“ 800 metrů dálnic
  • Dlouhodobě snižovat rozpočet SFDI
  • Zastavit zahájené stavby
  • Zastavit přípravu staveb

Pomyslnou třešničkou na dortu byl tehdejší poslanec ODS Václav Baštýř, který skoupil pozemky v Ševětíně pod plánovanou dálnicí D3, aby si pořádně „namastil vlastní kapsu“. Ano, tak přesně tohle je výsledek práce bývalé vlády ODS, TOP 09 a VV v letech 2010–2013!

Hnutí ANO ale od roku 2014 tyto chyby a průšvihy pečlivě a vytrvale napravuje. A protože na rozdíl od Vás mám rád fakta, tady dávám ilustrační výčet čtyř úspěchů:

  • Několik novel zákona č. 416/2009 Sb., tzv. liniový zákon. Mimo jiné se nám podařilo prosadit pevný řád pro výkup pozemků, malou a velkou držbu atd.
  • Nový stavební zákon – experti a odborná veřejnost jej dokonce ocenili v prestižní anketě Zákon roku 2022. Škoda, že jste ho „rozmontovali“ pouze z důvodu, že se jedná o nepopíratelný úspěch naší bývalé vlády.
  • Navýšení rozpočtu SFDI – v roce 2014 cca 50 miliard až na 130 miliard v roce 2021!
  • Díky změně zákonů jsme rozjeli výkupy pozemků, nastartovali jsme přípravu a výstavbu dálnic D35, D6, D11.

Suma sumárum. Pokud někdo může za zanedbaný stav české dopravní infrastruktury, pak to jsou zejména ODS a TOP 09, které byly součástí vládní koalice v období temna české dopravy v letech 2010-2013. Současná vláda pouze navazuje na naši práci a je pouze na nich, zda udrží naše tempo a nezpomalí je. Bohužel současná situace ale napovídá, že se bude jednat spíše druhý scénář.

Pane premiére, až zase budete někde říkat nesmysly, doporučuji se nejdříve zeptat odborníků a nechat si věcně popsat reálný stav věci. Pak možná budete méně odtržený od reality. My v týmu

Lepší vláda víme, jak na to a slibujeme, že jestli nás občané podpoří, tak tempo výstavby dopravní infrastruktury opět rozjedeme.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama