Milan Chovanec

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,82. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

08.02.2013 15:00:56

U nás v Kocourkově II

U nás v Kocourkově II

...aneb, když odborníci mají vizi...

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4  

O poslanci Václavu Baštýřovi toho příliš nevíme. Právě tak začínal článek, ve kterém jsem vloni popisoval podivné zbohatnutí tohoto člena ODS. Levně nakoupil pozemky a draze je prodal. Na tom by nebylo nic divného, to se samozřejmě může stát kdekoli. Jen u nás v Kocourkově se však může jednat o pozemky, na kterých se bude stavět dálnice. Navíc se tato velmi výhodná transakce, zřejmě čistě náhodou, povede udělat poslanci a předsedovi dopravního podvýboru. Prostě pan Baštýř měl intuici a odvahu svou vizi realizovat. To ostatně usoudila i policie, která případ sice vyšetřovala, ale na nic zvláštního se nepřišlo.

Lidí s vizí a odvahou vše řešit prostě není nikdy dost. To, si zřejmě řekl i ministr dopravy Stanjura. I on dostal totiž nápad. Právě pana Baštýře se rozhodl dosadit do dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury. Jen tak mimochodem, úkolem tohoto fondu je především rozvoj, výstavba, údržba a modernizace silnic, dálnic, železnic a vnitrozemských vodních cest.

V médiích toho o poslanci Baštýřovi zatím nebylo, bohužel, příliš zveřejněno. Z webu Poslanecké sněmovny například vyplývá, že dosud hlasoval 2984 krát, tedy asi v 60,5 %  všech případů. Byl zpravodajem několika sněmovních tisků a v jednom případě podával písemný pozměňovací návrh. Na svých osobních webových stránkách píše, že má úctu ke konzervativním pravicovým hodnotám a bude usilovat o zajištění nedotknutelnosti vlastnických práv a o podporu etického podnikání. Zároveň by chtěl zlepšit veřejné mínění o  podnikatelích i politicích.

I z laického pohledu je tedy více než patrné, že v případě jmenování do dozorčí rady SFDI, se bude jednat o člověka na svém místě. S největší pravděpodobností bude mít dokonalý přehled o výkupních cenách pozemků a určitě bude znát i mnohé finesy, které na tomto trhu frčí. Vzhledem k osobní angažovanosti a webovému profilu, je pak nad slunce jasné, že právě taková persona, s mravním a etickým základem, má šanci své dopravní vize proměnit ve skutečnost. Lze tedy jen poblahopřát ministru dopravy a rezortu vůbec, že takového erudovaného odborníka bude mít ve svých řadách.

Díky jistě odpovědnému budoucímu přístupu pana Baštýře, pro něho určitě nebude dozorčí rada SFDI konečnou stanicí. A to i proto, že jedním z úkolů ministra Stanjury je likvidace nejen ministerstva dopravy, ale i SFDI, a tak se Baštýř stane ministrovým „spoluhrobařem“. Navíc četnost i rychlost výměn ministrů dopravy a duch těch nejlepších kocourkovských tradic by nasvědčoval tomu, že jeho jmenování do čela rezortu lze očekávat ještě v tomto volebním období.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama