Milan Chovanec

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,82. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.05.2013 8:50:00

Ministr dopravy podporuje cyklistiku, ale rezort mu nešlape

Ministr dopravy podporuje cyklistiku, ale rezort mu nešlape

...

„Podpora cyklojízdy a cykloturistiky je bezesporu chvályhodný krok. Jen by neměl přijít pár dní poté, co stejný ministr zdražuje lidem jízdné, případně jim rovnou zruší celý vlak,“ glosuje nový nápad ministra dopravy jeho stínový protějšek za ČSSD a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.  Přesadit na kola 25 % městské populace je pak podle něho čirá fantazie, protože ve většině českých měst cyklostezky buď zcela chybí, nebo jsou nevyhovující a nebezpečné. „Je paradoxní, že rezort dopravy chystá relativně velké zvětšení objemu investic na výstavbu nových cyklostezek. Přitom nemáme dobudovanou páteřní dálniční a železniční síť a většina silnic nižších tříd je za hranicí životnosti. Pan ministr podporuje cyklisty, ale rezort mu nešlape,“ říká Chovanec.   Ministerstvo dopravy přestalo podle Chovance vnímat realitu a zapomnělo, že celý rezort je dlouhodobě podfinancován a doslova se potácí již několik let v hluboké krizi. Její příčiny spatřuje Chovanec i v tom, že se ministři mění jednou, či dokonce víckrát, za rok. Spolu s  nimi se mění i dopravní priority a klíčoví lidé v rezortu.„Otevřeně se již přiznává, že nedočerpáme evropské dotace v řádu desítek miliard korun. Trestuhodně se zanedbává příprava nových dopravních projektů, takže v příštích dvou letech nebude zahájena  žádná významnější stavba. Nad propastí je národní dopravce nákladu na kolejích, hazarduje se s klíčovými institucemi jako je SFDI či SŽDC a ministerstvo klidně řeší, jak dosáhnout toho, aby lidé jezdili více na kolech,“ doplňuje Chovanec.  Zbyněk Stanjura zatím od 12. prosince, kdy do vlády nastoupil, stihl podle Chovance předložit několik zásadních koncepcí. Snílkovskou vizi o autobusotaxících a jasnou představu o tom, jak má vypadat doprava v roce 2020, přestože jeho mandát skončí nejpozději za rok. Strategie rozvoje cyklistické dopravy vykazuje obdobné futuristické znaky. „Je smutné, že ministra prakticky nezajímá, co rezort potřebuje dnes a co zítra. Vzdušnými zámky se tak jen snaží maskovat vlastní bezradnost při řešení aktuálních problémů. Spolu s tím zametá pod koberec všechny neúspěchy a průšvihy předchozích pravicových ministrů. Bohužel se tak jen stupňuje napětí a zvyšuje chaos v celém rezortu,“ tvrdí Chovanec.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama