MUDr. Vladimír Dryml

Prezident svazu Senioři České republiky
  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,72. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

23.01.2011 12:18:00

Bohumínské usnesení je nutné revidovat – Sládkovce nahradili Bártovci

Bohumínské usnesení je nutné revidovat – Sládkovce nahradili Bártovci

Zveřejnění mého programového manifestu „Bez silné a sebevědomé ČSSD není silné a sebevědomé ČR!“ vyvolalo v médiích i uvnitř strany diskusi. Proto jsem se rozhodl, jako přede mnou další kandidáti na předsedu ČSSD - Bohuslav Sobotka a Michal Hašek - t

V tomto svém manifestu se předně snažím o otevřenou a hlubokou analýzu objektivních příčin výsledků květnových voleb do Poslanecké sněmovny minulý rok, neboť se domnívám, že stávající vedení strany před takovou analýzou strká hlavu do písku a snaží se veškerou vinu svalit na bývalého předsedu Jiřího Paroubka. Především Michal Hašek, který patřil poslední čtyři roky mezi nejbližší spolupracovníky Jiřího Paroubka a který byl také členem nejužšího vedení strany, se nyní snaží spolu s dalším Paroubkovým "superporadcem" Tvrdíkem nejvehementněji „odparoubkovávat“ ČSSD a distancovat od své odpovědnosti za podíl na květnových výsledcích. Považuji to za nedospělé a neslušné, nehodné potenciálního předsedy ČSSD.

V manifestu se také snažím varovat před tendencemi posouvat ČSSD do politického středu, neboť považuji tzv. politický střed za výsledek neschopnosti politiků jak ČSSD, tak pravicových stran s jasnou ideologií, oslovit voliče a přesvědčit je pro program vlastní strany.

Za nutný předpoklad takového volebního zisku ČSSD, který by jí umožnil realizovat její program na vládní úrovni, považuji zásadní změnu stanov, zavedení přímých voleb funkcionářů od předsedů okresních a krajských organizací, až po předsedu celé strany. Dále musí ČSSD změnit nominační politiku pro sestavování kandidátek pro sněmovní a krajské volby tak, aby se eliminoval faktor početnosti členské základny a naopak se zavedl faktor míry úspěšnosti dané organizace a především kvality daného kandidáta. Jen tak rozetneme bludný kruh velrybářů a „oranžových baronů“, stranické oligarchie, která si ČSSD privatizuje pro své vlastní podnikatelské záměry. Že na tento zásadní problém nemá recept ani jeden ze stávajících kandidátů, ukazují jak jejich manifesty, tak především realita krajských konferencí, kdy se oba předbíhají v získávání přízně této oligarchie. Je nutné říci, že v tomto směru vede jednoznačně Michal Hašek, který se ani nesnaží zakrývat vstřícnost vůči "oranžovým baronům", což ukazuje jak složení jeho podporovatelů, krajů, kde vítězí, tak i výsledek krajské konference v Ústeckém kraji, kde se Hašek spojil s lidmi jako Roman Houska, aby získal další nominaci na předsedu ČSSD.

Za zcela zásadní považuji také otázku Bohumínského usnesení, kdy nenavrhuji jeho zrušení, ale naopak jeho rozšíření, respektive jeho uvedení do souladu s realitou.

Ve prospěch mého návrhu, kdy se snažím Bohumínské usnesení přizpůsobit dnešním poměrům, mluví i to, že při současném znění Bohumínského usnesení by stačilo, kdyby se KSČM přejmenovala a spolupráce by byla možná. Pokud je v bohumínském usnesení vedle KSČM i zákaz spolupráce se SPR-RSČ, pak smyslem tohoto usnesení bylo ochránit ČSSD před spoluprací jak s levicovými, tak pravicovými populisty. A ptám se, co jsou dnes Věci veřejné? Já se domnívám po tom všem, co je dnes v médiích, že dřívější „sládkovce“ nahradili „bártovci“. Jen jsou zručnější, bohatší a mají za sebou struktury bezpečnostní agentury. O to jsou ale nebezpečnější – jak pro ČSSD, tak pro demokracii v ČR.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama