„Elektrická trolejbusová doprava je vzhledem k absenci výfukových plynů určitě šetrnější k životnímu prostředí než dieselové motory, proto se Brno zapojilo do projektu společně s dalšími partnery tak, abychom v této věci mohli získávat informace o dalším vývoji,“ uvedl primátor města Roman Onderka.
Partneři projektu
Dalšími partnery jsou město Gdyně (Polsko), Gdaňská univerzita (Polsko), Barnim Bus GmbH, Eberswalde (Německo), LVB, Lipsko (Německo), TrolleyMoution (Rakousko), SZKT, Szeged (Maďarsko) a TEP S.p.A., Parma (Itálie).
Propagace elektrické dopravy
Každý partner propaguje elektrickou veřejnou dopravu na místní úrovni a společně na mezinárodní úrovni usilují o vytvoření a realizaci inovačních konceptů, které jim pomohou vyrovnat se s aktuální situací, např. s výkonnostními limity trolejbusových systémů, s požadavky na ochranu životního prostředí, s technickými požadavky a potřebami cestujících.
Hlavní cíle projektu
Hlavními výstupy projektu jsou manuál o pokročilém skladování energie, referenční příručka o společné síti trolejbusů a tramvají, mezinárodní sborník na téma nahrazení dieselových autobusů trolejbusy, film propagující trolejbusy, dále proběhne rozsáhlá evropská kampaň na zlepšení image trolejbusů a bude zřízeno Trolejbusové informační centrum pro Střední Evropu.
Statutární město Brno v rámci projektu zpracovává dokumentaci nutnou k výstavbě trolejbusové tratě od plánované zastávky Českých drah ve Starém Lískovci ke Kampusu Bohunice; studii prodloužení trolejbusové tratě z ulice Novolíšeňské na Jírovu v Líšni a studii prodloužení trolejbusové tratě k autobusovému terminálu v Bystrci.
V letošním roce se v rámci projektu uskuteční dále tyto akce:
Road Show, výstava fotografií a stylový informační stánek v rámci festivalu Brno – město uprostřed Evropy (konec května 2011).
Den otevřených dveří ve vozovně v Komíně v rámci Týdne mobility (září 2011).