Ing. Josef Novotný

  • Svobodní
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,05. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.01.2016 19:11:45

Zákaz spaní v kabině kamionu? Co to jako má být?

Zákaz spaní v kabině kamionu? Co to jako má být?

Možná sankce až 1800 €. Tj. pokud nebudete trávit více jak 45 hodin týdně standardního odpočinku mimo kabinu vozidla. Belgické eurokomunistické království přišlo s novým zákonem jak „potírat levnou konkurenci z východu“.

 Už na úvod říkám, že se divím jak blázen, že je něco takového možného. Existuje něco jako 561/2006, které jasně stanovuje daný čas odpočinku, jak jej trávit atd, atd. Už tak se mi zdá moc přísná, nad rámec AETR, který se mi zdál optimální (aby dopravci netýrali řidiče a řidiči měli vůbec možnost si odpočinout). Plus k tomu si připočtěte nesmyslný páteční zákaz jízdy z Bursíkovy dílny v ČR.

Tak se mi zdá, že zvířátka si jsou v EU rovna, ale některá jsou si rovnější, že.Protože proč? Kabina kamionu je přesně konstruována proto, aby se v ní spalo, probůh. Ten řidič už takhle má problém spát ve 3 hodiny odpoledne, když to na něj v tachografu „padne“ a musí si povinně odpočinout.

Ono je to strašně vtipné, protože stačí, abyste ten kamion naložili na intermodální vlak typu Ro-La a ten odpočinkový čas se vám začne počítat jinak. Profesionálové vědí, o čem je řeč.

No a pak tu máme kabotáž, že? Laicky řečeno, při mezinárodní přepravě v rámci EU smíte vykonat tři vnitrozemky. No a na to si stěžují Švédi, že se jim pod tímhle „skryje“ Rumun nebo Bulhar a dost často to dělají načerno a ničí jim spediční trh ve Skandinávii.

Takže bude nový belgický zákon platit jen pro belgické řidiče?

Ono, když už teda musíte povinně trávit čas odpočinku v motelu, jak mi moji milí belgičtí soudruzi zajistí, že řidič vůbec stihne dojet do motelu, najde tam volné lůžko a hlídané parkoviště? A stihne to vůbec, aby to nepřetáhl dle svého tachografu?

Takže můj argument PROTI paradoxně bude vycházet z Nařízení ES 561/2006, konkrétně čl. 4, písmeno h:

... týdenní dobou odpočinku“ týdenní doba, během níž může řidič volně nakládat se svým časem a která zahrnuje „běžnou týdenní dobu odpočinku“ a „zkrácenou týdenní dobu odpočinku“:

— „běžnou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 45 hodin,

— „zkrácenou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku kratší než 45 hodin, která smí být za podmínek stanovených v čl. 8 odst. 6 zkrácena na nejméně 24 po sobě následujících hodin;

Shrňme si to. Drtivá většina nových nařízení dneška jdou proti vlastnickému právu s kamionem nakládat. Snaží se potírat silniční dopravu všemi možnými nástroji. Snaží se omezovat lidskou svobodu. A nejhorší je, že se soudruzi motají z nařízení do nařízení, míchá se jim to s výjimkami a víte co?

Lidský důvtip si vždycky najde okliku. Co to bude tentokrát? Budou řidiči kamionu vozit s sebou stan a spacák a budou chrnět na odpočívadle vedle auta? Jaký bude efekt? Jen možné ohrožení zdraví a bezpečnosti řidiče!

Ing. Josef Novotný,
Člen Svobodných, 
absolvent oboru Logistika - mezinárodní přeprava a zasílatelství na VŠE. Dlouhodobě se zabývá dopravní a logistickou problematikou v ČR a ve světě. Je členem Komise dopravy na Praze 12 za občany.

Vyšlo i zde:

https://web.svobodni.cz/clanky/josef-novotny-zakaz-spani-v-kabine-kamionu-co-to-jako-ma-byt

http://josefnovotnyjosef.blog.idnes.cz/c/489807/zakaz-spani-v-kabine-kamionu-co-to-jako-ma-byt.html

Moje související články:

https://web.svobodni.cz/clanky/josef-novotny-zakaz-jizdy-kamionu-o-vikendu-proc-ne-rovnou-naporad

https://web.svobodni.cz/clanky/josef-novotny-ja-kamion

Související články:

http://ekonomika.idnes.cz/eu-zvazuje-zakaz-spani-v-kamionech-d5x-/eko-doprava.aspx?c=A151223_180000_eko-doprava_suj

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/362612/bezte-do-hotelu-zeme-eu-chteji-ridicum-zakazat-prespavani-v-kamionech.html

Pro laiky je AETR dobře vysvětlen zde např.:

https://cs.wikipedia.org/wiki/AETR

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama