Ing. Zdeněk Štefek

politik ve stínu
  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,42. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

31.05.2016 6:06:32

V Leteckém muzeu Metoděje Vlacha byla pokřtěna další funkční replika letadla

V Leteckém muzeu Metoděje Vlacha byla pokřtěna další funkční replika letadla

V Leteckém muzeu Metoděje Vlacha, pobočce Muzea Mladoboleslavska byla v pátek 27. května slavnostně pokřtěna zkonstruovaná funkční replika francouzského letounu Morane Saulnier BB z roku 1915.

V Leteckém muzeu Metoděje Vlacha, pobočce Muzea Mladoboleslavska byla v pátek 27. května slavnostně pokřtěna zkonstruovaná funkční replika francouzského letounu Morane Saulnier BB z roku 1915. Akce se těšila velkému zájmu médií i partnerů muzea, města Mladá Boleslav, Škody Auto, delegace z francouzského velvyslanectví i prezidenta Historical Flying Clubu, přítomni byli i zástupce zřizovatele muzea, Středočeského kraje, náměstek hejtmana Karel Horčička a radní pro oblast kultury a památkové péče Zdeněk Štefek.

„Letecké muzeum nám dělá radost již rok, těší se zájmu desetitisíců návštěvníků, získalo cenu Stavba roku 2014 a nyní i třetí místo v soutěži muzeí a galerií Gloria Musaealis. Probíhá zde spousta zajímavých kulturních, vzdělávacích a doprovodných akcí, křest nových letadel je jen jednou z nich. Chtěl bych celému kolektivu za jejich práci a nadšení poděkovat a slíbit, že se muzeum bude rozvíjet i dále,“ prohlásil radní Štefek a avizoval tak i schválené rozšíření expozice muzea o období po druhé světové válce a brzké zpřístupnění seskokového simulátoru.

Hosty přivítal klavír a dobové kulturní vystoupení, nechyběly ani tradiční francouzské uniformy.  Po úvodních projevech byl prezentován krátký film o stavbě letounu a pak již proběhl na ploše letiště slavnostní křest.

Zkušebního letu s již 11. postavenou replikou letadla, s Morane Soulnier BB se ujal syn vedoucího muzea Vladimíra Handlíka, a bez problémů s ním přistál k rozjásanému a tleskajícímu davu.

Stroj, který byl postaven přesně po 100 letech od prvního vzletu originálu, je jednomotorovým dvouplošníkem určeným pro pozorovací lety. Vznikl ve Francii během 1. světové války v roce 1915. Vycházel z jednoplošné stíhačky Type N, bylo přidáno druhé křídlo a prostor pro pozorovatele.

Létal ve francouzském a britském letectvu, celkem bylo postaveno 94 kusů. Letoun poháněl rotační devítiválec Le Rhône o výkonu 60-82 kW (80 - 110 k). Při rozpětí křídel 8,65 m a vzletové hmotnosti 750 kg létal maximální rychlostí 147 km/h. Exponát postavil pro Nadační fond Letadlo Metoděje Vlacha Petr Tax, replika o rozpětí křídel 9 m a váze 305 kg je poháněna australským motorem Rotec.

Foto: KUSK

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama