Strana soukromníků České republiky

  • Soukromníci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,2. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

01.10.2016 15:19:00

A stále skáču přes výmoly

A stále skáču přes výmoly

Po shlédnutí reportáže v televizních novinách a především po vystoupení ministra dopravy pana Dana Ťoka (ANO) mi nezbylo nic jiného, než si zaťukat na čelo a napsat tuto reakci.

Pan ministr je opravdu mužem na svém místě a jeho zpráva národu, že nemá a nedá prostředky na opravy II. a III. tříd, údajně proto, že plánuje výstavbu nových úseků dálnic a silnic I. třídy, posadilo takříkajíc "na zadek" nejen členy samospráv krajů a zastupitelstev, ale většinu občanů České republiky. Dle provedených průzkumů je oblast dopravy a především stav silnic největším problémem napříč všemi kraji České republiky.

Přitom je stav dopravní infrastruktury důležitý nejen pro rychlou a pohodlnou přepravu občanů, ale například pro dopravu lékaře za zraněnými a jejich přepravu do krajských nemocnic a v neposlední řadě pro rozhodování investorů, kde budou investovat a kde ne. Přitom je tento problém ve financování mnohaletý, ke zlepšení došlo pouze v několika posledních letech, což zdaleka nestačí na uvedení silnic II. a III.tříd do pořádku. Současně s tím je počet nových kilometrů dálnic a silnic minimální, kdokoli z občanů, kteří mají cestu například do Polska či na Slovensko žasne, jak to tam jde a jak se stav všech komunikací zásadně změnil. Osobně se velmi divím krajům, že jim ještě nedošla trpělivost a silnice státu nevrátily.

Pan ministr nás všechny při svých sporadických návštěvách kraje (výjimku tvoří slavností přestřižení pásky u pár kilometrů zrekonstruované silnice) přesvědčuje, že se někdy nějaké finance najdou. Kraje musí navíc znát včas příjmy rozpočtů, v době kdy tvoří rozpočet na rok příští, musí již dopředu připravovat studie a následně projekty, tak aby tyto stavby stihly uskutečnit. Pokud informace mají na poslední chvíli nebo pozdě, získává výhodu ten, kdo je včas a dopředu informován.

Já se jen ptám, jak je možné, že po silnicích všech tříd, tedy II. a III. třídy, jezdí ročně miliony vozů, které spalují naftu či benzín a stát tímto získává mnoho miliard například ze spotřebních daní a DPH. Další nemalou částku získává z dálničních poplatků, dopravní a spediční firmy pak platí nemalé silniční daně a daně ze zisku. Kde tyto prostředky končí a kam se přerozdělují?

Pokud nezůstávají v oblasti dopravy a financuje se jimi například přebujelý státní aparát, je to zlé a situace se bude dále zhoršovat.

Takto se řídí stát jako firma? Určitě ne, protože ve firmě se klade důraz na to, co mi vydělává a zajišťuje příjmy. Pokud toto pan ministr nepochopí, není mužem na svém místě a nám nezbývá nic jiného, než si koupit lepší horská kola, případně terénní rikšu.

Petr Bajer,
předseda Strany soukromníků České republiky

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama