ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

03.04.2017 15:48:00

Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje

Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje

Piráty silnic na modernizované dálnici D1 bude ode dneška postihovat úsekové měření rychlosti mezi exity 49 Psáře a 56 Soutice. Dopravně bezpečnostní akce má za cíl plynulejší provoz, méně nehod a nebezpečných situací.

Detekční kamery se loni osvědčily u Brna, kde v souvislosti s jejich nasazením poklesla nehodovost v měřeném úseku. Výzvu k zaplacení tisícikorunové pokuty dostalo zhruba 150 tisíc řidičů, tedy pouze tři procenta projíždějících vozidel.

„Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje, jede povolenou osmdesátikilometrovou rychlostí a modernizovaným úsekem projede bez problémů. Tu hrstku pirátů silnic, která ale způsobuje tragické nehody a dopravní komplikace, musíme spolu s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Od dubna tak začíná na šestém úseku modernizace D1 mezi Psářemi a Souticemi fungovat automatický systém detekčních kamer. Ty změří projíždějící vozidlo na začátku a na konci omezení a vyhodnotí průměrnou rychlost. Data pak systém automaticky předává ke zpracování policii, která posílá podezření ze spáchání přestupku příslušné obci s rozšířenou působností, v tomto případě do Vlašimi k dalšímu řešení.

„Nehody v zúžení způsobují nejvíce řidiči, kteří nezvládnou rychlou jízdu, narazí do dočasných svodidel a zablokují tím provoz v úseku i na několik hodin. Úsekové měření se loni osvědčilo a budeme v něm pokračovat i letos,“ říká ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Měřit rychlost se má také na D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce

Další nasazení detekčních kamer nyní závisí na dokončení otevřené soutěže na měřící sady, kterou vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Po dokončení této veřejné zakázky by se mohly kamery během roku nasadit na další čtyři místa. Úsekové měření by se mohlo objevit na čtvrtém úseku modernizace D1 mezi Ostředkem a Šternovem, na desátém úseku mezi exity Hořice a Koberovice, na patnáctém úseku u sjezdů na Jihlavu a Velký Beranov a na úseku číslo osmnáct mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, západ.

Modernizace úseku D1 z Prahy do Brna probíhá aktuálně na sedmi úsecích najednou, ve všech omezeních je zajištěn provoz v režimu čtyř jízdních pruhů, po dvou v každém směru. Pouze dočasně při úpravě dopravního značení je sveden provoz v každém směru do jednoho pruhu. ŘSD a zhotovitelé zkracují tuto přípravnou fázi na minimum. Například v úseku 10 mezi Hořicemi a Koberovicemi se vodorovné dopravní značení pokládalo o víkendu v nočních hodinách, tak aby omezení co nejméně zatěžovalo řidiče.

Letos se práce na stavbě „nové D1“ dostanou do poloviny a do roku 2020 bude dálnice kompletně nová. „Děkuji všem řidičům za jejich trpělivost při cestování po celé republice. Letos opravujeme a stavíme stovky kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Doháníme dluh z minulosti, kdy se neopravovalo, nestavělo, nezahajovaly se žádné nové projekty. To jsme změnili a za tři roky bude naše dálniční síť o stovky kilometrů delší, opravená, modernější a hlavně bezpečnější,“ dodává ministr dopravy Dan Ťok.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama