doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.09.2017 5:27:00

Rekonstrukce křižovatky tramvají přišla na téměř 30 milionů

Rekonstrukce křižovatky tramvají přišla na téměř 30 milionů

Náročná oprava tramvajové křižovatky na náměstí Národních hrdinů - výhybkové zhlaví Legionářská je u konce. Na koleje, které rekonstrukce uzavřela letošního 1. července, se tramvajové vozy ve zkušebním provozu znovu vrátily 30. srpna.

 Pro individuální dopravu je komunikace, která rovněž prošla opravou, průjezdná od 6. září.

„Rekonstrukce probíhala ve dvou etapách, mimo samotné kolejiště stavební firma opravila i přilehlé komunikace. Tato část trati je pro Dopravní podnik města Olomouce zásadní, protože se jedná o jedinou spojnici mezi vozovnou a celou tramvajovou sítí. Navíc jde o vůbec nejsložitější technické řešení trolejové křižovatky v České republice,“ uvedl při spuštění provozu křižovatky primátor Antonín Staněk.

Během rekonstrukce došlo k výměně 5 ks tramvajových výhybek včetně středového křížení a kusé koleje v Legionářské ulici. „Nově jsou výměny osazeny ohřevem, který minimalizuje riziko namrzání v zimních měsících. Dále byly namontovány 2 přestavníky typu TSH, které umožňují dálkové stavění a 3 přestavníky TSM, které jsou určeny pro sjížděcí výhybky,“ popsal ředitel Dopravního podniku města Olomouce Jaromír Machálek.

Výměny se dočkalo i 11 trakčních stožárů včetně nosné sítě celé křižovatky. Akce probíhala jako sdružená investice dopravního podniku a města. Zhotovitelem stavby byla společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, a.s. „Celková částka investice je cca 32,1 milionu korun, z čehož na rekonstrukci tramvajové trati a trakčního zařízení připadá celkem 29, 9 milionu,“ upřesnil primátor Antonín Staněk.

Do oprav tramvajových tratí začalo město výrazně investovat především v posledních dvou letech. Veškeré náklady tramvajového provozu, včetně oprav v režii města, jsou nyní ve výši 314 milionů korun. „Jsem rád, že se mi spolu s novým výkonným ředitelem Dopravního podniku města Olomouce a jeho technickým náměstkem podařilo přesvědčit kolegy v radě města, že dlouhodobé přehlížení technického stavu tramvajových tratí je neudržitelné,“ objasnil primátor.

Podle Radou města Olomouce aktuálně schváleného plánu oprav se rekonstrukcí v roce 2018 dočkají tramvajové koleje u Okresního soudu včetně výhybkového zhlaví v Havlíčkově ulici, tramvajová trať v Brněnské ulici i tramvajová trať na tř. Míru a Palackého ulici. Opravami projde také trakční zařízení Okresní soud - zhlaví tř. Svobody a stejně tak i trakční zařízení Náměstí Hrdinů – zhlaví tř. Svobody, Palackého.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama