ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,48. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

08.09.2017 17:18:45

Městský okruh musíme dostavět co nejrychleji

Městský okruh musíme dostavět co nejrychleji

Trojkoalice tvořená KDU-ČSL, STAN a Zelenými dnes vetovala návrh náměstka primátorky a radního pro dopravu, sport a volný čas Petra Dolínka (ČSSD) na vypsání veřejné zakázky na projektanty dokončení Městského okruhu.

Návrh tak nemohl být ani projednán Radou Hl. m. Prahy.

„Při otevírání Tunelového komplexu Blanka jsem řekl, že jde o sirotka, a slíbil Pražanům, že udělám vše pro to, aby byl Městský okruh co nejdříve dokončen. Tento slib hodlám dodržet. Nevzdám se. V úterý na řádném zasedání Rady hlavního města budu požadovat, aby byl návrh projednán a schválen. Městský okruh musíme dostavět co nejrychleji,“ řekl Dolínek, podle kterého je blokování výběru projektantů ze strany Trojkoalice vůči Pražanům nezodpovědné a dokončení Městského okruhu nesmyslně oddaluje.

Obsahem návrhu, který chtěl Dolínek předložit ke schválení na dnešním mimořádném zasedání Rady Hlavního města Prahy, byl záměr realizace veřejné zakázky na vyhotovení dokumentace k územnímu řízení, včetně zajištění inženýrské činnosti k získání územního rozhodnutí, pro dokončení severovýchodní části Městského okruhu (dále MO). v úseku Pelc Tyrolka – Balabenka – Štěrboholská radiála a to včetně realizace funkčně neoddělitelné stavby Libeňské spojky.

Úsek navazuje na v roce 2015 zprovozněnou část MO s tunelovým komplexem Blanka.

Soubor staveb severovýchodní části MO tvoří následující stavby hl. m. Prahy:

• Městský okruh, stavba číslo 0094 v úseku Balabenka – Štěrboholská radiála (5,7 km)
• Městský okruh, stavba číslo 0081 v úseku Pelc Tyrolka – Balabenka (3,2 km)
• Libeňská spojka, stavba číslo 8313 v úseku U Kříže – Vychovatelna (1,4 km)

Celková délka trasy souboru staveb je 10,2 km, z toho cca 5 km v tunelech ražených a hloubených. Jde o směrově rozdělenou místní sběrnou komunikaci o dvou jízdních pruzích v každém směru.

Předmětný úsek tvoří cca 30% z celkové délky 32 km celého MO. Soubor staveb severovýchodní části MO bude realizován v souladu se Strategickým plánem hl.m. Prahy a v souladu s koncepcí stávajícího Územního plánu hl. m. Prahy (dále ÚPn). MO slouží pro rozvedení především vnitroměstských dopravních vztahů a to mimo jádro města.

Tato doprava je dnes vedena povrchově v běžné nekapacitní a neochránitelné uliční síti. Podle předpokladu Strategického plánu i ÚPn tedy jsou tyto tři stavby v severovýchodním segmentu města součástí nadřazeného komunikačního systému a po svém dokončení nabídnou novou alternativní trasu (např. oproti severojižní magistrále) s nabídkou plynulejšího a rychlejšího průjezdu městem, nejen ve směru sever-jih a naopak. Celý dokončený MO jakožto součást radiálně-okružního systému pak zajistí objízdnou komunikaci širšího centra města, takže bude možné významně omezit průjezdnou dopravu centrem a přistoupit k účinné regulaci. Zároveň úbytkem povrchové dopravy v uliční síti vznikne prostor pro dostatečnou preferenci ostatní dopravy mimo individuální, mj. MHD, pěší, cyklistickou, dopravu v klidu, a další urbanistické využití pro zlepšení životního prostředí obyvatel. Zároveň dojde ke značnému snížení negativních vlivů od nezbytné dopravy – snížení hlukové zátěže a zdroje imisí.

Příprava byla zahájena v letech 2000 až 2005 (podle příslušné stavby), vyhledávacími studiemi, následně v několika krocích provedeny studie proveditelnosti, ověřovací a technické, získáno souhlasné stanovisko EIA.

V rámci řízení EIA byla z hlediska vlivu stavby na životní prostřední upřednostněna varianta s tunelovým řešením pod Bílou skálou v úseku Pelc/tyrolka – Balabenka a s tunelem Jarov v úseku Blabenka – Štěrboholská radiála. Toto trasování MO představuje dílčí změnu oproti platnému ÚPn.

„Budu velmi hlasitě zdůrazňovat, že pokud nyní vybereme projektanty a vše půjde podle plánu, tak bychom mohli zahájit stavbu v roce 2023 nebo 2024. Každý měsíc prodlení je na úkor zklidnění dopravy v centru města a zdraví Pražanů,“ uzavřel Dolínek. 

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama