Sociální demokracie

Svoboda, solidarita, spravedlnost.
  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,54. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

28.11.2011 14:31:34

Štěnice v lůžkových vozech jako konkurenční výhoda?

Štěnice v lůžkových vozech jako konkurenční výhoda?

„Předpokládám, že žádný z evropských provozovatelů vlaků takovouto službu nemá. České dráhy by tak mohly hrát v tomto regionu dominantní roli a po testovacím rozjezdu štěnice například prosadit jako standard ve vlakové přepravě.“

Štěnice mohou být pro České dráhy konkurenční výhodou. Mohly by je využít jako jeden z dalších prostředků k tomu, aby zlepšili služby pro cestující. Díky spřátelené bezpečnostní agentuře, která je úzce provázána s jednou z koaličních stran a v instalaci těchto zařízení u nás nemá konkurenci, by tak manažeři ČD mohli snadno zjistit přání a zájmy konkrétních pasažérů a velmi rychle je i splnit,“ říká stínový ministr dopravy a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec. Podle něho by tak díky přesnému monitoringu a jeho analytickém vyhodnocení mohly státní dráhy získat jednoznačnou výhodu před konkurencí. „Předpokládám, že žádný z evropských provozovatelů vlaků takovouto službu nemá. České dráhy by tak mohly hrát v tomto regionu dominantní roli a po testovacím rozjezdu štěnice například prosadit jako standard ve vlakové přepravě,“ dodává Chovanec.

Podle Chovance nevadí ani reálný stav, kdy štěnice v lůžkových vozech nejsou technická odposlouchávací zařízení, ale drobná, cizopasná fauna. I tady mohou být České dráhy předvojem pro ostatní vlakové dopravce. Umím si představit, že zde existuje nemalé procento lidí, kteří nostalgicky vzpomínají na dávné časy. Právě jim by mohly ČD přednostně a pochopitelně za příplatek nabídnout vozy s těmito vcelku roztomilými zvířátky,“ tvrdí Chovanec. Podle něho by bylo vhodné tuto převratnou novinku využít i marketingově. „Nevzpomínám si, že by obdobný servis nějaké drážní společnosti nabízely. A to nejen v současné době, ale ani v minulosti. Dokonce ani provozovatel proslulého Orient expresu o ničem podobném, pokud je mi známo, neuvažoval,“ dodává stínový ministr dopravy Milan Chovanec. Finance, které by díky tomuto revolučnímu činu České dráhy navíc získaly, by pak mohly být podle něho využity například na doplňkové odměny zasloužilým a kvalitním manažerům, případně na zkrášlení některých vlakových stanic.

Reakce stínového ministra dopravy Milana Chovance je vedena v lehce absurdním tónu. Není však zcela mimo realitu. Překvapivá není ani tak skutečnost, že se České dráhy v jedenadvacátém století neumí vypořádat s dotěrnými štěnicemi. Zcela absurdní je však arogance železničního personálu vůči pasažérům, kteří byli štěnicemi ve vlaku napadeni a liknavost vedení ČD s omluvou.

Milan Chovanec, hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy za ČSSD

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama