Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

12.12.2016 14:04:05 - Vincent L.

Válka s Turkem prostě musí být.... Školství uměle ničeno!

Dobrý den,
kroky Erdogana se stále vyostřují - buduje svojí osobní armádu, muslimy nazývá svými bratry, kostely zestátňuje a zavírá, křesťanští učitelé, vojáci jsou propouštěni. Nejen do Německa posílá imámy, které fungují jako zpravodajci - agenti. Vídeň tvoří skoro více Turků než Rakušanů. Turek již zde jednou byl a bude zas, otázka je, jen kdy zmobilizuje své bratry a zaútočí-jeho slova o obnovení osmanské říši.

ŠKOLSTVÍ-Bohužel Vaše vláda podnikla v posledních letech kroky, které situaci občanů zhoršili vč. školství. Na co máme plno vysokých soukromých škol, když nám chybí řemeslnící? Stačí VŠ zredukovat a lidi se sami pohrnou do "učnovských učilišť". Co je nám naplat že máme plno VŠ, když si sami nezapojí ani pračku, nevypěstují ani cibuli....Mít titul z VŠ není známkou chytřejších obyvatel, spíš zlenivělých! Dříve byli řemeslníci mnohem více inteligentnější než mnozí úředníčci s VŠ, ale nebyla možnost jít na VŠ, tak šli do učilišť a k tomu by se mělo opět směřovat!

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

12.12.2016 14:27:44 - Ing. Antonín Seďa
 Děkuji za dva dotazy. K tomu prvnímu, ano souhlasím, že poslední události v Turecku po nepovedeném puči z 11. a 12.7. jsou mírně řečeno "nedemokratické". A to z pohledu představitelů EU, která situaci monitoruje. Problém pochopit situaci v Turecku je ten, že turecká vláda vidí kurdské hnutí i jejich politické vedení jako teroristy, kteří chtějí zrušit integritu země. Z tohoto pohledu je otázka lidských práv podružná, což ostatně vyplývá z řady kontraverzních rozsudků tamní prokuratury. A posilování vlivu a moci jednoho člověka je jak pro Turky, ale i pro Rusy historicky daná. Nicméně Turecko je členem Severoatlantické aliance a také spolupracuje s EU v boji proti terorismu a nelegální migraci. Z tohoto pohledu si nemyslím, že by nám hrozila válka s Turkem, jak píšete. Poslední teroristický útok v Istanbulu ukazuje, že v pohledu na terorismus a jeho nebezpečnost má Turecko pravdu a proto posiluje bezpečnostní opatření. Připomenu, že v období "revolučních" událostí v muslimských zemí tzv. Arabské jaro, Turecko nezasáhlo.
Otázka školství je velmi problematická a sahá do devadesátých let. Souhlasím s názorem, že poklesla jak úroveň vzdělanosti, tak kvality celého vzdělávacího systému. A také, že máme mnoho škol, jejichž absolventi jsou velmi těžce uplatnitelní na trhu práce. A také je nutno si uvědomit, jak je středoškolský a vysokoškolský systém financován, jaké veliké rozdíly jsou v absolvování technických či humanitních studií. A také, že existuje vždy setrvačnost, než jdou studenti do praxe. Druhou věcí je, že soukromé školy si vše řídí sami a ministerstvo slouží pouze jako metodický rádce. Totéž platí o soukromých VŠ a veřejné VŠ mají akademické svobody a nezávislost. A v této spleti rozličných zájmů a možností, jak ovlivňovat kvalitu a dostupnost výuky, je těžké cokoliv změnit. Přesto se řada věcí podařila, ať již změna financování škol či podpora technickým oborům. A rozhodně souhlasím, že stále platí, že řemeslo má zlaté dno. Jenže lidé, zejména ty mladší ročníky, si tohle přestaly uvědomovat a také firmy málo dbaly na své nástupce. Z mého pohledu je třeba více motivovat, a to nejen ze strany zřizovatele, ale i ze strany podnikatelské veřejnosti. A také působit na rodiče, například výstavami strojírenských výrobků či dny otevřených dveří.