Bc. Roman Onderka, MBA

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,87. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

22.01.2011 10:00:52 - Vratislav Prokop

Zdražení mýtného

Dobrý den, pane primátore. Jste mi velice sympatický a proto bych od Vás chtěl slyšet názor na pana Bártu. 1) Jak vnímáte jeho kroky na dopravě, pomohou něčemu? 2) Jak se díváte na zdražení mýtného, které zdraží zároveň celou dopravu? 3) Měl by odstoupit v případě, že ABL sledovala politiky ODS v Praze? Děkuji

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

28.01.2011 15:17:07 - Bc. Roman Onderka, MBA
Dobrý den, pane Prokope,
děkuji za Vaši podporu i Váš dotaz. Jako stínový ministr dopravy musím říci, že mě určitá překotnost a časté změny názorů pana ministra Bárty překvapují . V jednu chvíli je některá stavba zastavena, aby po několika týdnech opět pokračovala a naopak. Pokud je cílem ministra ušetřit prostředky na dopravních stavbách, jeho rozhodnutí o tom, které stavby zastaví či omezí by měla předcházet podrobnější analýza rizik a nákladů s omezením či zastavením spojená.  Mám obavy, že v některých případech hrozí státu téměř stejné náklady se zastavením stavby, jako s jejím dokončením.
Konzervace staveb, penále za nedodržení smluv  a další náklady mohou tento úsporný projekt značně prodražit.
Stejně tak mám určitý problém se zdražením mýtného, protože jako ojedinělý krok samozřejmě logicky způsobil přesunutí nákladní dopravy na silnice nižších tříd. Osobně jsem přesvědčen, že jediným rozumným řešením je zpoplatnění dopravní infrastruktury tak, aby se již autodopravcům zkrátka nevyplatilo dálnice objíždět. Předpokládám a věřím, že rozhodnutí o zpoplatnění bude předcházet odborná diskuse, a to jak na ministerstvu dopravy, tak i s kraji a městy.
Samotnému zavedení mýta na silnicích I. a II. tříd pak bude předcházet výběrové řízení, ze kterého vzejde nejvýhodnější řešení pro stát, kraje i obce a zároveň přinese do veřejných rozpočtů co nejvíce prostředků. O jejich využití by se pak měli spravedlivě podělit stát, kraje a města.
Co se týká problému sledování politiků ODS agenturou ABL, musím se přiznat, že se již přestávám orientovat v té spoustě informací, které všechny strany sporu, tedy ABL, MF Dnes, ODS, Věci veřejné a další do médií vydávají. Byl jsem také již tolikrát svědkem různých mediálních manipulací, že bych si rád počkal na rozhodnutí odpovědných orgánů, které dle informací z tisku již tuto kauzu prověřují. Nedělám si iluze o agentuře ABL, stejně jako o jiných detektivních agenturách, ostatně ČSSD na problém provázanosti VV a bezpečnostní agentury ABL před volbami v roce 2010 opakovaně hlasitě upozorňovala, nejenom novináře z MF Dnes. Pokud by se tedy opravdu prokázalo, že ABL vedla hon na konkurenční politiky, pak by měl zřejmě pan ministr Bárta svět politiky opustit.
Přeji Vám, pane Prokope, vše dobré a mnoho úspěchů.
S pozdravem,
Roman Onderka