Ing. Věra Šturmová

  • TOP 09
  • krajská zastupitelka
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,2. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

15.04.2011 10:34:10 - sylenka

Blanku není možné vnímat černobíle

Dobrý den, když se začalo s Blankou, mluvilo se se o značném odlehčení dopravy v některých částech Prahy. Jakým částem Prahy se vlastně ulehčí a pořád je to ulehčení ještě rentabilní? děkuji

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

16.05.2011 6:13:16 - Ing. Věra Šturmová

Dobrý den. Tunel Blanka nepochybně odlehčí povrchovou dopravu v Praze. Pochopitelně ty části města, které navazují na vjezdy/výjezdy z tunelu, budou zatíženy více než dnes, doprava tam bude koncentrovanější (větší zatížení se týká i lokalit, kde bude z tunelů vyvedena vzduchotechnika apod.).   Velký problém Blanky však spočívá v tom, že původně byl tento tunelový komplex uvažován jako „vnitřní“ městský okruh, tj. nové tunely měly primárně sloužit pro urychlení a odlehčení dopravních potřeb vznikajících uvnitř města. Řečeno jinými slovy, Blanka měla zejména sloužit tomu, pokud by např. někdo z jednoho konce Prahy potřeboval dojet na druhý.

Tyto původní předpoklady se však jistě nenaplní. Blanka by totiž takto mohla fungovat pouze tehdy, pokud by byl současně s Blankou nebo před ní dokončen také vnější dálniční okruh kolem Prahy. Tento okruh by měl mimo město odvést zejména tranzitní (dálkovou) dopravu, tj. v zásadě vozidla, které přes Prahu pouze projíždějí. Tento vnější okruh však zdaleka není dokončen a bohužel zřejmě ještě dlouho nebude. Tunel Blanka tak k sobě zcela zákonitě stáhne i tuto tranzitní dopravu. Reálně tak hrozí, že Blanka bude mnohem více zatížená, než kdokoli při jejím projektování předpokládal a mnohem výrazněji tak budou zejména zatíženy oblasti města u vjezdů/výjezdů z tunelů.

Řešení této situace je jasné a je v zásadě dvojí. Jednak se pokusit maximálně urychlit výstavbu dálničního okruhu kolem Prahy. Dále nalézt řešení pro ty části města, kde se bude doprava kvůli Blance koncentrovat (např. oblast Holešoviček; jak odtud dopravu dále odvést apod.).

Blanku není možné vnímat černobíle, jako všeřešící dopravní stavbu, jak se zejména minulé vedení pražské radnice snažilo prezentovat.