MUDr. Olga Sehnalová, MBA

  • Zlínský kraj
  • náměstkyně hejtmana
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,07. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

13.03.2014 8:57:35 - Marek67

Dovolená z internetu

Dobrý den, potěšilo mě, jak se o nás EU stará. Jen nevím jakým způsobem mi EU, nebo VY, zajistíte v případě zkrachování cestovní kanceláře vrácení nákladů a jistotu navrácení do vlasti bez průtahů a problémů.
Kdo mě bude o těchto možnostech informovat? To myslíte tak, že při koupi zájezdu mě cestovní kanc. hned informuje - "když zkrachujeme, tak máte tyto možnosti". Nebo si budu muset vyhledat, nastudovat směrnici EU zařídit si další pojištění podle EU.
Vymyslely se souborné cestovní služby, ale ty už si lidé dávno dělají sami. Když si objednávám na internetu dovolenou, tak si vybírám cest. kanc. která mi nabídne dobré služby, vyhoví mi a většinou jí mám doporučenou.
Problém je když cestovní kancelář zkrachuje, lidé nemají dost prostředků aby se ubytovali jinde a čekají i několik dní co bude dál, to také řeší ta směrnice? A jak.
Marek Platzek



Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

24.04.2014 11:58:51 - MUDr. Olga Sehnalová, MBA
 Vážený pane Platzku, děkuji Vám za komentář i za dotaz.

Povinnost  zajistit Vám v případě úpadku cestovní kanceláře během Vašeho zájezdu okamžité vrácení veškerých plateb a bezpečný návrat domů (pokud byla doprava jednou ze služeb v rámci zájezdu), bude mít pořadatel souborných služeb nebo obchodník. Na obchodníka se tato povinnost bude vztahovat tehdy, pokud jste si zakoupil tzv. spojené cestovní služby, to znamená alespoň dvě Vámi vybrané cestovní služby u jednoho obchodníka, bez ohledu na to, zda si tyto služby pořídíte v kamenném obchodě nebo přes internet. Doposud se pravidla na služby nakoupené přes internet povinně nevztahovala. S dostatečným časovým předstihem před zahájením Vaší cesty Vám poskytovatel bude povinnen předat jasné informace, především telefon a adresu kontaktního místa, které Vám v případě těchto problémů přímo v destinaci pomůže. Dodržování těchto pravidel budou kontrolovat členské státy a pověřená ministerstva. Budou dohlížet na to, aby byli poskytovatelé i obchodníci povinně pojištěni pro případy platební neschopnosti. Za nedodržování pravidel budou stanoveny přiměřené a odrazující pokuty. Nová pravidla musí ještě schválit Rada členských států a platit by měla začít jeden rok po tomto schválení.

S pozdravem,

Olga Sehnalová