Milan Chovanec

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,82. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

20.07.2011 14:45:12 - robin

Objíždění dálničních a tedy zpoplatněných tras

Pane stínový ministře, souhlasíte s návrhem zpoplatnění silnci 1. třídy?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

27.07.2011 10:29:57 - Milan Chovanec

Vážený "robine",
ČR je svoji polohou určena k tranzitní dopravě. Od doby, kdy byl zaveden mikrovlnný systém pro výkonové měření mýta, dochází stále častěji k objíždění těchto dálničních a tedy zpoplatněných tras. Nákladní doprava se přesouvá na objízdné trasy na silnice I. a mnohdy i II. třídy. Řidiči kamiónů se naučili tyto trasy masivně využívat, což znamená, že ničí silnice za které neplatí. Jedinou možností je, že se tyto úseky zpoplatní, pokud však dojde k zpoplatnění jenom silnic I. třídy/státních/ a nedojde k zpoplatnění alespoň některých silnic II. třídy/krajských/, dojde jen k tomu, že se doprava přesune na tyto nezpoplatněné úseky. Obecně tedy se zavedením mýta pro nákladní dopravu na silnicích I. a II. třídy souhlasím. Přínos tohoto opatření by byl cca. 2 mld. Kč ročně, což neznamená zásadní příjem pro státní a krajské rozpočty. Zásadní však je, že se tímto opatřením vrátí většina kamiónů na dálnice, kam patří.