Mgr. Tomáš Chalupa

Praha 6; volby do PS: č. 9
  • ODS
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,63. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

28.09.2011 12:44:59 - Ondra Tomek

Re: Prodej Šumavy obcím

Pane ministře, opravdu toto stojí ve vašem návrhu zákona? To se takto vzdáváte kontroly? Bojujete za životní prostředí, anebo za zájmy lobbistů?!

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

07.03.2012 15:22:31 - Mgr. Tomáš Chalupa

Dobrý den,

Nic takového v připravované legislativní normě nenajdete. Finální návrh Ministerstva životního prostředí počítá s celkovou rozlohou první zóny parku 26,53 % (22,08 % bezzásahová zóna + 4,46 % dočasně zásahových zón) a dalšími 8,49 procenty zóny IIa, která by se na převod do první zóny připravovala. Rozloha první zóny národního parku Šumava spolu s rozlohou zóny IIa by tak dosáhla 35 %, což je historicky nejvyšší rozloha první zóny Národního parku Šumava, které se kdy podařilo dojednat. 35 % rozlohy parku v praxi představuje plochu téměř 24 tisíc hektarů. Tato rozloha je větší než celková velikost sousedního národního parku Bavorský les. Návrh také počítá s velikostí zóny IIb 59,87 % a s 5,12 procenty pro třetí zónu.   

 Nemohl jsem souhlasit s původním požadavkem obcí na vyčlenění první zóny v národním parku 15,95 procenty a na stavbu lanové dráhy. Svoje konečné rozhodnutí začlenit do zákona stavbu koridoru a s ním spojené evakuační trasy jsem nakonec podmínil výrazným navýšením plochy první zóny, a to až na konečných 26,53 % první zóny a dalšími 8,49 procenty zóny IIa. S touto podmínkou obce souhlasily, lanová dráha by měla propojit českou stranu s rakouským zimním areálem Hochficht. Úzký koridor by měl mít velikost 13,7 ha a měl by být vyčleněn z území národního parku. Zonace kolem něj ale zůstane zachována tak, aby bylo vyloučeno jeho rozšíření ke stavebním účelům.  

 Přijatelná je pro mě otázka lanovky, jedině lanovky jako prostředku k dopravě. Je pro mě nepřijatelný tzv. „efekt sněhové koule“, kdy se na povolení stavby koridoru nabalí lyžařský areál a podobně. Lanovka navíc pomůže významně omezit silniční dopravu z Přední Zvonkové do lyžařského areálu Hochficht. Během lyžařské sezony touto lokalitou, která se nachází v 1. zóně národního parku, projede několik desítek tisíc aut.

s úctou

Tomáš Chalupa