Mgr. Stanislav Huml

Zemřel 28. prosince 2021
  • SOCDEM
  • Brandýs nad Labem-Stará Boleslav
  • zastupitel obce
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,98. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

18.02.2016 8:32:15 - laco

Hrdelní tresty

Ministerstvo dopravy připravilo zatím největší reformu bodového systému a pokut v historii. Nová pravidla by se měla často řídit principem „dvakrát a dost“. Také by se měly výrazně zvýšit pokuty. Ministr vaši koaliční vlády plánuje zvýšit pokuty za dopravní přestupky až do výše 75 000.- Kč. Nebylo by vhodnější, z vašeho pohledu, ty řidiče, kteří spáchají dopravní přestupek, rovnou střílet. V tomto případě by pan ministr Ťok už nemusel vymýšlet žádná zvyšování trestů pro řidiče a mohl by se věnovat řešení závažných a strategických problémů v oblasti dopravy, např. vymýšlením nových forem registračních značek na přání za úplatu.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

20.02.2016 14:37:21 - Mgr. Stanislav Huml
Dobrý den.Bodový systém si zaslouží pozornost a nějaký upgrate. Sledujeme přestupky mnoho let a mají vliv na případné "vybodování".  Úřady neinformují řidiče, že nějaké body dostal. Policisté jsou nuceni záludně tvrdit, napíšu vám to za lékárničku, aby pak napsali pravdu - bylo to za rychlost a vám se body prostě načtou a nevíte o tom. Bodový systém má působit preventivně. Má zapůsobit na chování řidiče, který obdařen nějakými těmi body (o kterých musí vědět) změní své chování a pravidla z vlastní vůle začne dodržovat. A protože platí, že když všichni jedou padesát, nepojedu sám 70 ovlivní to i řadu dalších v koloně vozidel. Ano, takto zapůsobila masivní kampaň, když jsme snižovali rychlost jízdy v obci ze 60ti na 50. A masivní kampaň s nástupem bodového systému. Pokud říkám, že bych nesledoval velmi staré přestupky (nad 3 roky, protože to již i nejlehčí skutky postižené podle trestního zákoníku jsou buď promlčené nebo se na odsouzeného hledí jako na netrestaného), pak se mi líbí vysoký počet bodů za nejvážnější delikty, což při opakování (ve třech letech) způsobí 2x a dost. Proč ne.  Současně ale říkám, že dávat body komukoliv, kdo dostal zákaz činnosti je proti smyslu bodového systému. Kdo se vrací do provozu po ročním zákazu, tomu přece nemám hrozit - špatně odbočíš a dostaneš znovu červenou kartu. Nad tím by se mělo ministerstvo dopravy také zamyslet. Výše pokut se zdá být velká, ale je třeba si uvědomit, že jízda se zákazem činnosti uložené soudem nebo správním orgánem je trestný čin, jízda bez oprávnění ve vybodování nebo prostě bez licence je všude ve světě chápána vedle jízdy s nepojištěným vozidlem k nejhrubším přestupkům. Tito pachatelé nejčastěji od nehody ujíždějí bez ohledu na zraněné.