BESIPu se zvýší rozpočet na 100 milionů. Vznikne nové logo a kampaně

19.12.2010 7:02

Oddělení BESIP dostane od ministerstva dopravy přidáno 30 milionů korun. V roce 2011 se tak zvýší rozpočet na dopravní prevenci. Vzniknou nové preventivní kampaně, které budou cílit více na mladé lidi.

BESIPu se zvýší rozpočet na 100 milionů. Vznikne nové logo a kampaně

Ministr dopravy Vít Bárta v listopadu odvolal šéfku BESIPU Zuzanu Ambrožovou. Prý měla jinou představu o koncepci a komunikaci s veřejností. Na její místo nastoupil Ondřej Valenta, který předtím působil jako poradce náměstka Radka Šmerdy.

BESIP změní tvář

BESIPU se příští rok zvýší rozpočet na 100 milionů korun. Jeho nový ředitel Valenta chce v kampaních na bezpečnost v dopravě oslovit mladší generace.

Podle zjištění serveru iDNES.cz se má změnit logo. Má na něm být silnice, louka a modrý polokruh. „Ten má symbolizovat ochranu řidičů BESIPem," popsal Valenta.

Doprovodný slogan „Pro život na silnici..." nově nahradí „...protože jde o život". Vše zatím čeká na schválení ministra Bárty.

Nová The Action do základních škol

Vzniknou i nové preventivní kampaně místo „Nemyslíš, zaplatíš" a „(Ne)zvratné osudy". Změní se také kampaň The Action, která žákům základních škol promítá obrazy reálných nehod a výpovědi záchranářů.

Ministerstvo dopravy vypíše v polovině roku tendr na novou dvouletou kampaň. Má stát až 20 milionů korun. The Action přišla ročně na 9,5 milionu. „Může být i za stejné peníze, ale musí se dostat více do povědomí mladých lidí a cena odpovídat odvedené práci," řekl serveru iDNES.cz Valenta.

Kampaní by příští rok mělo být 15. Zatím mají pracovní názvy jako I superhrdinové se musí poutat, Pozor senioři, Bezpečně z tréninku nebo Je to na Tobě.

V rámci každé kampaně by měl být natočen alespoň jeden spot. První video se má objevit kolem Vánoc na serveru YouTube.

Působivější je vidět následky

„Od zobrazování samotných nehod se více posuneme k důsledkům, které budou podány v emotivní rovině," vysvětluje Valenta. Na lidi prý zapůsobí víc pohled na matku, která v psychiatrické léčebně chová polštář, než pohled na miminko, které narazí na přední sklo automobilu.

Ministerstvo také plánuje zviditelnit chodce nebo cyklisty na silnicích. „Pokusíme se najít oděvní firmu, která by vytvořila kolekci oblečení a doplňků s reflexními prvky," popsal Valenta serveru iDNES.cz.

V dubnu příštího roku vyjde CD s písněmi známých raperů. V jejich písních bude poselství o tom, aby mladí cítili na silnici odpovědnost.

Související:

Dopravní expert: Bezpečnostní systémy na pražském okruhu asi selhaly 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

15:02 „Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

Premiéru Fialovi prý prošla další lež, tentokrát k jeho cestě do USA za prezidentem Bidenem. Ve svém…