Jen kritická slova měli při svém rokování vládci pražského magistrátu z ODS a ČSSD k dopravní koncepci, kterou ministr dopravy Vít Bárta představil letos v lednu. „Nazval bych ji spíš antistrategií než superstrategií," prohlásil po jednání rady první náměstek primátora Karel Březina. Ten také za hlavní město posílal ministrovi připomínky.
Praze vadí, že ministr chce na dostavbu pražského dálničního okruhu vyzkoušet spolupráci se soukromými firmami. „PPP projekty nejsou ozkoušené a může to vést k oddálení staveb, Praha bude pokusným králíkem," řekl Březina. Strategie počítá s tím, že úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1 by se mohl začít stavět v roce 2013.
Ruzyň bez vlaku a metro bez peněz od státu
Další výtka magistrátu směřuje k železnicím. Prý je chybou, že Bártovi úředníci přestali počítat se stavbou železniční trati na letiště Ruzyně. Náměstek Březina chce proto zkusit jednat s ministerstvem, aby na aeroport nejezdil rychlovlak, ale klasický motorák. „Je zvláštní, že na poznámky k materiálu, který se věnuje následujícímu patnáctiletému období, jsme měli jen deset dní," postěžoval si přitom pro iHNed.cz.
Třetí výhradou, kterou zástupci metropole kritizují, je postoj k pražské hromadné dopravě. Ve strategii totiž není ani zmínka o tom, že by stát do roku 2025 přispěl například na rozšiřování metra. „Jsem realista. Bude stačit, když ministerstvo jasně řekne, že v operačních programech EU pro období po roce 2013 bude samostatná sekce vyhrazená na metro," uvedl Březina.
K věci:
Liška (SZ): Bártova dopravní strategie není super
Tesařík (ČSSD): Bártova strategie nezohledňuje potřeby jednotlivých krajů
Senátoři kontra Bárta: Prolomí "superkoncepci"?
Foto: magistrat-praha.cz
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih