Zakázka na zbytečnou kampaň
Zakázku na „Imageovou reklamní kampaň hlavního města Prahy v zahraničí 2010" zadalo hlavní město loni v květnu jedinému uchazeči - firmě Onyx Advertising. Peníze byly původně určeny na reklamu v televizi, na internetu nebo v magazínech leteckých společností. Podobnou kampaň magistrát připravil i rok předtím.
Zakázka se stala terčem kritiky opozice i expertů na cestovní ruch. Podobné akce se prý v minulosti zásadně neprojevily.
Překvapení pro Béma i společnost Onyx
Bývalý pražský primátor Pavel Bém, který v době zadání zakázky vedl magistrát, tvrdí, že o žádných pochybnostech o průběhu kampaně nemá tušení. Podezření odmítá i vítězná firma.
"Svým kolegům v Radě můžete pouze a jenom věřit, že udělají to nejlepší, co umí. Taktéž svým podřízeným. Vlastní hodnocení imageové kampaně jsem neviděl, čili těžko ji mohu seriozně hodnotit a soudit," sdělil Aktuálně.cz poslanec Bém.
„Pakliže jsme byli jediní, tak to velmi překvapilo i nás. My jsme se výběrového řízení zúčastnili na základě veřejné soutěže, která byla dostupná všem," říká za společnost Onyx Advertising Martin Kula.
Finanční analytický útvar se činí
Letos je to už druhý známý případ, kdy ministerstvo financí podalo trestní oznámení kvůli zacházení s veřejnými penězi. V případu Promopro prověřuje policie údajně předraženou zakázku spojenou s českým předsednictvím EU.
Související:
- Abrakadabra: Reklama na Prahu. Nikdo neví, kdo ji platí a proč
- Kalousek udělal ze svého útvaru postrach politiků
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe