Dopravní expert Huml: Vývoj se předjímat nedá. Přišel tam účetní

01.07.2011 20:14

Šestého ministra dopravy během necelých pěti let na Pražském hradě jmenoval prezident Václav Klaus. Podle dopravního experta Stanislava Humla to má na resort negativní vliv, protože mu chybí kontinuita. Potvrzují to i obavy exministra Radka Šmerdy, jenž se příchodem Pavla Dobeše děsí návratu Bártovy superkoncepce.

Dopravní expert Huml: Vývoj se předjímat nedá. Přišel tam účetní

Resort dopravy má nového šéfa. Stal se jím druhý nejmladší český ministr v historii Pavel Dobeš z Věcí veřejných. Jeho příchod do funkce bude zřejmě znamenat změnu plánů jeho předchůdce Radka Šmerdy, který chtěl uskutečnit zásadní koncepční změny a přijmout program rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2013.

„Na resort mají časté změny ministrů velmi negativní vliv, protože pak chybí kontinuita," komentuje pro ParlamentníListy.cz dopravní expert Huml skutečnost, že od září 2006 působili v křesle ministra dopravy Aleš Řebíček, Petr Bendl, Gustav Slamečka, Vít Bárta, Radek Šmerda a nově Pavel Dobeš a téměř každý se vydal jinou cestou než jeho předchůdce.

Může se vrátit Bártova superkoncepce

Markantní to bylo obzvlášť u Radka Šmerdy, který naprosto odvrhl superkoncepci rozvoje dopravy do roku 2025 svého předchůdce Víta Bárty. „Je bohužel pravděpodobné, že se ta nesmyslná superkoncepce bude znovu prosazovat, stejně jako další původní Bártovy záměry, jako je výstavba dálnic soukromými investory nebo mýtné i na okreskách," uvedl Šmerda pro Právo poté, co rezignoval a znal i jméno svého nástupce.

O tom, jakým směrem pod vedením nového šéfa resort dopravy zamíří, nechce spekulovat nezařazený poslanec Huml. „Nedá se předjímat, jak bude vývoj vypadat. Ale někde jsem si přečetl, že na místo ministra přichází účetní pana Bárty," glosuje pro ParlamentníListy.cz výměnu ministrů odborník na dopravu. „To bude pravá ruka pana Bárty, což dosud byl na stranické finance," dodává ještě Huml.

Kočí nepochybuje, že dopravu bude řídit superguru

Výběr nového ministra ani trochu nepřekvapil bývalou předsedkyni poslaneckého klubu Věcí veřejných Kristýnu Kočí. „Je to jeden z Bártových nejloajálnějších lidí," řekla deníku Aha! poslankyně, podle níž na tak významný post není věkem ani politickými zkušenostmi připraven. „To však nevadí, neboť rezort za něj bude jistě řídit superguru Bárta," nepochybuje Kočí o budoucím fungování na ministerstvu dopravy.

Její bývalý kolega z poslaneckého klubu VV Huml oceňuje, že nový ministr prohlásil, že k funkci a s ní související práci přistupuje s hlubokým respektem. „Znám ho, ale nikdy jsem nezaznamenal, že by se projevoval jako odborník na dopravu," podotýká ale k Pavlu Dobešovi místopředseda sněmovního hospodářského výboru.

Superkoncepce podle Bárty se nezamlouvala opozici ani koalici

Pokud by se Pavel Dobeš vydal ve šlépějích nepsaného stranického šéfa VV Bárty, zřejmě by podobně jako on narazil v hospodářském výboru sněmovny. „Bártova superkoncepce byla těžkým propadákem a hospodářský výbor ji podrobil tvrdé kritice," vzpomíná pro ParlamentníListy.cz Huml na chvíle, kdy Bárta čelil ostrým výhradám opozičních i koaličních poslanců a jednání pak s bouchnutím do stolu opustil. A netají se tím, že mnohem bližší mu byla Šmerdova koncepce. 

K věci:

Potvrzeno. Véčka zůstávají v Nečasově vládě. Jak všichni říkali 

Klaus jmenoval Peake vicepremiérkou. Pavel Dobeš se stal ministrem 

Pavel Dobeš by se měl stát novým ministrem. John tomu nechtěl věřit 

Až se Bárta očistí, předá mu Šmerda ministerstvo dopravy zpátky

Foto: veciverejne.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

9:25 Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

Akce zakázána. Doslova. Plzeňsko je, zdá se, „průkopníkem“ praxe, kterou najdeme možná v padesátých …