Ministr P. Dobeš: Bez územního rozhodnutí kraje není možné začít s dostavbou R43

14.08.2011 8:20

Ministr dopravy Pavel Dobeš osobně převzal petici za dostavbu R43

Ministr P. Dobeš: Bez územního rozhodnutí kraje není možné začít s dostavbou R43

Šéf resortu dopravy Pavel Dobeš převzal osobně petici za urychlenou dostavbu komunikace R43. Do úřadu mu ji v pátek doručili zástupci petičního výboru z Boskovic a Moravské Třebové a to i s 9200 podpisy.

Rychlostní silnice má v budoucnu vést z Brna až k Moravské Třebové. Zhruba 80 kilometrů dlouhý úsek má nahradit současnou silnici první třídy. Petici podle organizátorů vyvolala informace, že se stavbou se počítá až v horizontu následujících 10ti - 15 let. Od ministra chtěli slyšet příznivější zprávy.

Ministr dopravy Pavel Dobeš ovšem upozorňuje, že problém není zdaleka jen ve financích na které se organizátoři odvolávají. „Zrovna u této komunikace to není o tom, že když bude více peněz, že se začne hned stavět," vysvětlil situaci šéf resortu Dobeš.

„Nejsou totiž ještě schváleny ani Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Na dvou úsecích komunikace není ještě stanovisko EIA, tedy vlivu na životní prostředí, a nelze tím pádem vydat ani ono územní rozhodnutí. Nehledě na to, že je stále otázkou samotná trasa, kdy nepanuje shoda mezi krajem a městem, zda obchvat Kuřimi půjde jižní nebo severní částí," vyjmenoval další část stávajících překážek ministr Dobeš.

„Pokud mám být ještě konkrétnější, tak na úseku Troubsko - Kuřim je zastaven proces EIA, na úseku Kuřim - Svitávka se začíná teprve zpracovávat dokumentace pro územní rozhodnutí a v úseku Svitávka - Staré město se na posouzení vlivu stavby na životní prostředí čeká také," popsal stav příprav šéf resortu. „Není tedy ještě schválen investiční záměr ani na jednu ze tří částí budoucí komunikace. Není proto známa ani celková cena díla," dodal ministr Dobeš.

Jen první úsek se přitom odhaduje na více než 8 miliard korun. Dosud nebyly schváleny ani Zásady územního rozvoje, které zpracovává a schvaluje Jihomoravský kraj.

„Co se týče finančního krytí, bojujeme teď aktuálně o rozpočet pro kapitolu dopravy. Snažíme se získat maximum prostředků pro to, aby se mohlo o podobných stavbách vůbec uvažovat," sdělil organizátorům, ministr. Pokud by totiž prošel některý ze současných návrhů ministra financí, měl by resort dopravy velmi svázané ruce.

„Ministerstvo dopravy by totiž mohlo stavět jen stavby z operačního programu Doprava. To proto, abychom nemuseli vrátit až 40 miliard zpátky do rozpočtu Evropské unie kvůli nevyčerpání přidělených finančních prostředků," vysvětlil Pavel Dobeš.

V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2012, ani ve výhledu na léta 2013-2014 nejsou proto specificky na R43 alokovány žádné finanční prostředky. To ovšem neznamená, že příprava stavby nebude pokračovat. Z globálu totiž bude hrazena příprava potřebné dokumentace pro územní rozhodnutí nebo zpracovávání stanoviska EIA. „Bez těchto stanovisek, územního rozhodnutí kraje a dalších povolení, není možné začít ani s majetkoprávní přípravou stavby," uzavřel diskusi ministr Pavel Dobeš.

Více:
Hašek: Blansko i Boskovice se zapojí do koncepce veřejného zdravotnictví

##PROFIL 4775##

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Bartoš: Na lobbisty si stát musí posvítit

7:17 Ministr Bartoš: Na lobbisty si stát musí posvítit

Poslanecká sněmovna v prvním čtení přijala návrh zákona o lobbování v České republice. Jeho cílem je…