„Provozní náklady magistrátu, tedy všech odborů, jsme podruhé snížili o pět procent, což je suma veliká. Bezesporu nejvíce prostředků dáváme do dopravních podniků, protože v současnosti je to 13,5 miliardy. Předpokládá se, že v roce 2014 by to mohlo být 16 miliard,“ popisuje Svoboda, jak se v Praze šetří.
Vozíme vzduch
A škrty zasáhnou i MHD. „Víme už, kdy vozíme prázdný vzduch - vozy jsou prázdné a přesto jedou ve stejném intervalu nebo se překrývají,“ říká primátor. To, zda a o kolik zdraží jízdenky, říci nechtěl. Nutné škrty se Prahy dotknou nejen kvůli ekonomické krizi, ale zvláště pokud ministr financí Miroslav Kalousek prosadí nové rozdělení daní pro obce a města. Na tom by nejvíce tratila právě Praha spolu s Brnem, Ostravou a Plzní.
Praha si vzala úvěr od Evropské banky, aby mohla dokončit metro A. “První splátky nastupují až za 6 let, doba splatnosti je 30 let - s možností splatit v 18 letech. Strop je asi 11 miliard,” uvedl Svoboda. Podle primátora by se ale Praha mohla vejít do tří miliard.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh