Čtyři roky staré mosty jsou ve špatném stavu, poklesly o více než tři centimetry, což přesahuje trojnásobek předepsané normy. Po společnosti Eurovia, která dálnici postavila, proto teď stát chce opravu. "Myslíme to vážně, tento problém musíme vyřešit," říká ministr dopravy Pavel Dobeš (VV).
Primárně jde o bezpečnost
Mimořádnou kontrolu pro ŘSD dělala společnost Mott MacDonald, která v minulosti kritizovala vysoké ceny dálnic. Podle šéfa ŘSD Reného Poruby jsou závady tak vážné, že je možné i zbourání mostů a jejich znovupostavení. Stavební firma pochybení odmítá. Dálnice za více než čtyři miliardy je stále v záruce a spor se povede právě o obří náklady na rekonstrukci.
Od pátku musí kvůli závadám jezdit řidiči přes tři mosty v Ostravě jen šedesátkou, i když jde o dálnici. Vyšší rychlost by totiž podle odborníků vedla ke zhoršení problémů mostu a ohrozila by bezpečnost. Omezení platí do poloviny příštího roku. "Bude záležet na tempu opravy mostů. Pokud nás Ředitelství silnic a dálnic požádá o prodloužení termínu, vyhovíme. Primárně nám jde o bezpečnost," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh