"Toto se podle mne nemohlo dít bez posvěcení politických elit. Já si myslím, že se reálně bavíme o tom, že to byla zlodějina, kterou někdo musel vymyslet a dělat v koordinaci zadavatele a zhotovitele," prohlásil Jarolím. Předseda VV Radek John vývoj okolo dálnice označil za výsledek dlouhodobé protikorupční strategie strany.
Materiál v rozporu se smlouvami
Podané trestní oznámení míří na manažery společnosti Eurovia CS Martina Borovku a Bořivoje Kačenu, na šéfa moravské pobočky stejné firmy Jána Špaňa, na prezidenta někdejší společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava Pavla Vítka, na předsedu představenstva firmy Dopravoprojekt Františka Vránu, na jednatele společnosti HBH Projekt Radovana Hrnčíře a Ivana Budíka a na exředitele ŘSD Petra Laušmana a správce stavby Tomáše Mráčka.
Politik dnes poskytl novinářům dokumenty, které podle něj dokládají, že struska, jejíž cena je 17,50 za metr krychlový, byla použita jako materiál na stavbu v rozporu s uzavřenými smlouvami. V nich byla specifikována vysokopecní struska, jejíž metr krychlový stojí 373 korun. "Zhotovitel tak na daném úseku zinkasoval o 536 milionů Kč víc než odpovídalo ceně skutečně použitého materiálu," uvedl Jarolím v trestním oznámení. Před novináři zdůraznil, že je důležité, aby za podobné věci nesl odpovědnost a byl potrestán konkrétní viník.
Podle ředitele Eurovia Borovky škody způsobené vadami na dálnici D47 u Ostravy činí jen 125 milionů korun, tedy jen asi tři procenta z celkových nákladů stavby. Řekl to deníku E15. Na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice D47 mezi Bělotínem a Ostravou reklamuje ŘSD celkem 901 vad. Pověřený ředitel ŘSD René Poruba na začátku ledna novinářům oznámil, že ředitelství bude prověřovat i další lokality a škody jdou do stamilionů korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh