Automatické nouzové volání v novém Fordu Fiesta mluví 26 jazyky

19. 11. 2012 18:07

Výzkum zadaný Fordem ukázal, že 75 procent Evropanů v uplynulých pěti letech cestovalo automobilem do oblastí, kde by nedokázali zavolat na tísňovou linku v místní řeči; přitom 10 procent bylo ve stejném období účastníky dopravní nehody*

Automatické nouzové volání v novém Fordu Fiesta mluví 26 jazyky
Foto: red
Popisek: Ford

·         Systém SYNC s funkcí Automatického nouzového volání v nové Fiestě umí přehrát operátorovi tísňové linky zprávu v 26 jazycích, jimiž se mluví ve 40 regionech Evropy
 
·         Ford navíc poskytuje evropským provozovatelům tísňových linek informační online podporu
 
/V Praze, 15. listopadu 2012/ - Výzkum zadaný Fordem ukázal, že 75 procent Evropanů v uplynulých pěti letech cestovalo automobilem do oblastí, kde by v případě potřeby nedokázali zavolat na tísňovou linku v místní řeči.*
 
Systém SYNC s funkcí Automatického nouzového volání v nové Fiestě umí komunikovat s operátory tísňových linek v neuvěřitelných 26 jazycích, jimiž se mluví ve 40 regionech Evropy. Tím se nemůže pochlubit žádná konkurenční technologie.
 
„Automatické nouzové volání se aktivuje v případě dopravní nehody, v jejímž důsledku by posádka vozu mohla být v bezvědomí, zraněná nebo dezorientovaná,“ řekl Christof Kellerwessel, šéfkonstruktér elektrických a elektronických systémů ve Ford of Europe. „V takových situacích by bylo obtížné zavolat na linku tísňového volání i v mateřském jazyce mluvčího, natož v cizí řeči.“
 
Funkce Automatické nouzové volání, která se dodává jako standardní součást komunikačního a ovládacího systému SYNC, stanoví polohu vozu na základě dat z palubní GPS jednotky a mobilní sítě. Podle polohy potom zvolí řeč, ve které bude přehrána předpřipravená zpráva.
 
Následně systém Automatického nouzového volání vytočí celoevropskou tísňovou linku 112 prostřednictvím mobilního telefonu některého ze členů posádky, připojeného bezdrátově přes Bluetooth. Na základě souřadnic nehody dokáže systém zvolit správnou řeč pro danou oblast i v zemích, kde se hovoří několika různými jazyky.
 
K inicializaci systému dojde v důsledku aktivace airbagů nebo nouzového odpojení přívodu paliva. Automatický hovor se uskuteční po krátké pauze, během které ho lze zrušit, pokud posádka vozu žádnou pomoc nepotřebuje. Systém zprostředkuje komunikaci mezi operátorem tísňové linky a lidmi v havarovaném automobilu a v případě, že ten, kdo má telefon u sebe, vůz opustí, přenese hovor přímo do mobilního přístroje.
 
Z výzkumu mezi více než třemi tisíci respondenty* z několika evropských zemí vyplynulo, že 75 % dotazovaných cestovalo v uplynulých pěti letech automobilem do země, kde by nedokázali zavolat na linku tísňového volání v místním jazyce. V Německu to platilo dokonce pro 84 % respondentů, ve Velké Británii a Rusku pro 75 %. V Itálii, Francii a Španělsku to platí pro 72 % dotazovaných. Deset procent účastníků průzkumu zároveň přiznalo, že se v uplynulých pěti letech stali účastníky dopravní nehody.
 
„Jistota poskytovaná systémem, který pomůže posádce havarovaného vozu zavolat na tísňovou linku v místním jazyce ve čtyřiceti různých regionech Evropy, je neocenitelná,“ dodal Kellerwessel.
 
Ford zároveň seznamuje operátory tísňových linek s fungováním systému Automatického nouzového volání prostřednictvím online informační služby, která je dostupná v několika jazykových mutacích.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Vojáci zásobovacího praporu cvičili na Libavé

22:36 Armáda ČR: Vojáci zásobovacího praporu cvičili na Libavé

Komplexní polní výcvik absolvovalo před několika dny 270 vojáků ze 143. zásobovacího praporu ve voje…