ČT po roce hodnotí systém tvůrčích skupin a snižuje jejich počet

09.03.2013 8:55

V rámci plánovaného vyhodnocení systému tvůrčích producentských skupin, který byl v České televizi loni zaveden, dochází k personálním změnám na pozicích kreativních producentů.

ČT po roce hodnotí systém tvůrčích skupin a snižuje jejich počet
Foto: ČT
Popisek: Nové logo České televize

 

Jak bylo avizováno při jmenování vybraných kreativních producentů, personální i obsahové obsazení tvůrčích producentských skupin není neměnné. Kromě programové strategie televize se řídí efektivitou a úspěšností navrhovaných projektů a také celkovou smysluplností v zaměření jednotlivých tvůrčích skupin. Po ročním fungování se vedení televize dohodlo na ukončení působení v pozicích kreativních producentů s Josefem Prouzou, Antonínem Tršem, Davidem Jungmannem a Danielem Tučkem. Nadále bude Česká televize pracovat se sedmnácti kreativními producenty.
 
„Ukazuje se, že systém tvůrčích producentských skupin tak, jak byl zamýšlen, funguje. Jednotliví kreativní producenti přicházejí s návrhy nových projektů, které prezentují programové radě. V průběhu roku jsme schválili mnoho zajímavých a originálních projektů, které najdou své místo na obrazovce České televize v následujících sezónách. Díky principu vzájemné konkurence jednotlivých skupin se průběžně také ukazuje, které z nich najdou své uplatnění a právo na existenci ve skladbě tvůrčích skupin a u kterých naopak zjistíme, že svým zaměřením potřeby České televize nenaplňují,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.
 
V tomto ohledu své uplatnění v systému tvůrčích producentských skupin České televize nenacházejí Tvůrčí producentská skupina (TPS) tvorby pro národnostní, etnické a jiné menšiny Davida Jungmanna, TPS zábavné tvorby Josefa Prouzy, TPS alternativní publicistiky a dokumentaristiky Antonína Trše a TPS pro debuty a začínající autory Daniela Tučka. „Dospěli jsme k závěru, že alternativní publicistiku a dokumenty, pořady pro menšiny nebo práci se začínajícími autory zahrnují do svých aktivit i jiné tvůrčí skupiny, a není tedy potřeba mít samostatné tvůrčí skupiny pro to určené,“ vysvětluje ředitel vývoje pořadů a programových formátů Jan Maxa a dodává: „Rád bych kolegům poděkoval za odvedenou práci a popřál vše dobré v jejich dalších profesních krocích.“ Josef Prouza, David Jungmann a Daniel Tuček ukončí své působení v roli kreativních producentů ke konci měsíce, Antonín Trš se vrátí do své původní pozice vedoucího dramaturga v centru publicistiky a dokumentární tvorby ČT.
 
Se začátkem letošního roku byl nově zaveden systém půlročního hodnocení kreativních producentů, jehož součástí je i finanční motivace jednotlivých producentů. Cílem je prohloubení efektivity současného nastavení a rozšíření možnosti odměňovat úspěšné prosazování nových a kvalitních programových formátů, které budou naplňovat vize České televize o moderní, atraktivní veřejnoprávní službě.
 
Tvůrčí producentské skupiny jsou základním stavebním kamenem procesní a organizační změny v oblasti původní tvorby České televize tak, jak byla představena v kandidátském projektu Petra Dvořáka. Koncepce je založena na důsledném oddělení role televize jako producenta vlastní tvorby a role televize jako vysílatele při využití producentského systému, který je podobný modelu BBC a zároveň vychází z principů, na jakých byla Česká televize postavena před rokem 2002.
 
V průběhu loňského roku, kdy byl systém tvůrčích producentských skupin zaveden, schválila programová rada do realizace celkem 297 projektů. Více než 50 % z nich tvořily dokumenty, z 18 % to byla zábava a 15 % tvořila hraná tvorba. Divadlo, hudba a balet se podílely 13 % a po 1 procentu měly animovaná tvorba a pořady pro děti. Co se týče vložených prostředků, nejvíce investovala Česká televize do hrané tvorby (66%), do dokumentů (17%) a do zábavní tvorby (11%).
 
V letošním roce se zatím (ke dni 19. 2. 2013) schválilo 65 nových programových projektů v celkové hodnotě více než 185 milionů korun. Téměř 50 % to byly investice do hrané tvorby, zábavní pořady zatím získaly 38% podíl. 
 
Stávající kreativní producenti Tvůrčích producentských skupin ČT:
 
Patrick Diviš: TPS náboženské tvorby
 
Čestmír Kopecký: TPS multižánrové tvorby
 
Petr Kubica: TPS společenské publicistiky a dokumentaristiky
 
Jan Lekeš: TPS solitérní dramatické tvorby
 
Petr Mühl: TPS zábavné tvorby
 
Alena Müllerová: TPS vzdělávacích pořadů a nových formátů
 
Kateřina Ondřejková: TPS multižánrové tvorby v TS Ostrava
 
Lenka Poláková: TPS publicistiky a dokumentární tvorby v TS Ostrava
 
Michal Reitler: TPS hrané a zábavné tvorby
 
Vítězslav Sýkora: TPS hudební tvorby
 
Martina Šantavá: TPS společenské publicistiky a dokumentaristiky
 
Ondřej Šrámek: TPS divadelní tvorby
 
Jan Štern: TPS seriálů a cyklické dramatiky
 
Josef Viewegh: TPS seriálů a cyklické dramatiky
 
David Ziegelbauer: TPS dramatické tvorby v TS Brno
 
Kamila Zlatušková: TPS multižánrové tvorby v TS Brno
 
Barbara Johnsonová: TPS dětské tvorby
 
Kromě výše uvedených kreativních producentů, kteří vedou své Tvůrčí producentské skupiny, pracují v ČT ještě další kreativní producenti se zodpovědností za konkrétní oblast vlastní tvorby a spolupráce s autory. Je to například Andrea Majstorovičová, kreativní producentka pro aktuální publicistiku, Tomáš Baldýnský, kreativní producent pro filmové projekty, a další kreativní producenti, pověření prací na konkrétních projektech.
 
Michaela Fričová, tisková mluvčí ČT

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Česká televize

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

9:25 Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

Akce zakázána. Doslova. Plzeňsko je, zdá se, „průkopníkem“ praxe, kterou najdeme možná v padesátých …