13.1.2012 13:37 - Jít si koupit do lékárny celou krabičku léků nemusí být v budoucnu samozřejmost. Ministr zdravotnictví Leoš Heger by chtěl prodávat jen přesný počet tablet. Považuje to za jednu z možností, jak omezit plýtvání léky. V USA už tento systém funguje, Evropa na něj ale podle České lékarnické komory není připravená.
Nový příspěvek
Redakce serveru nenese odpovědnost za obsah diskusních příspěvků čtenářů.
Redakce si vyhrazuje právo mazat či zkracovat texty naplňující skutkovou
podstatu trestného činu hanobení rasy, národa a přesvedčení, či příspěvky
obsahující vulgární výrazy a urážky.
Kominík má rozhled, , 18.2.2012 13:58:25
Když byl zaveden poplatek 3O.-Kč za lék,tak ja jako kominík jsem měk jasno,že to povede k plytvání léků,protože lékař napíše radeji víc,než mín . (Aby nemusel psát příp.2x a svého pacienta obrat o dalších 30.-K). A když nám byla oznámená radostná zpráva, že už se nebude platit 3O.-K za každý lék na receptu,ale jenom 1x 3O.-K za recept,tak kominík měl zase jasno,že jde o další podvod Jaký? Lék stal 52.K a pacient zapalil 3O.-K. Po novu: lék zlevní o 2.-K a pacient zaplatí 8O.-K. To jsem ješte nevedel,že Amerika je náš vzor a léky se budou prodávat na drobno. Takže: V krabičce jsou 2 platá za 100.-K.Pacient platí za recept 3O.-Kč. Lékař předepíše jedno plato pacient zaplatí 3O+5O=8O.-K. Když lék nevyléčí,lekář předepíše další plato a zaplatí dalších 8O.-K.Sumasumáre: Po staru 3O,-K,po novu 16O.-. Nemýlim li se poplatky se jmenují regulačný,aby se mín navštevoval lékař. V praxi je deregulačný-budeme opakovane chodit pro recepty.
Pan Heger,, , 13.1.2012 22:38:36
by si měl večer dát na mrazák pořádně namočený ručník a až se ráno probudí, tak by si měl ten studený obklad dát na čelo. Pak ho možná to neustálé blouznění snad přejde. A Česká lékárnická komora by se měla spíše starat o to, aby léky nebyly neustále předražované.
Tak místo balení , které má 20 tablet, , 13.1.2012 19:16:39
Dostanu v lékárně kusů 5, ale 30 Kč za položku stejně zaplatím. Jen tak dál idiote!!!!!
Si delaj srandu?, , 13.1.2012 18:41:05
mockrat jsem to videla v lekarnach prave v Americe, kde lekranik vytahne velkou plastovou lahev, vysype na prkynko, kde na strane je zlabek, kam odpocitane pilule spachtlickou presouva, tam sice nemeli na ustech zadne rousky a nahubku a mluvili pri tom (kdyz bylo zapotrebi), mnozi z nich nemeli ani rukavice a presto to nekteri pocitali i prsty ne spachtli. Ikdyby dodrzovali predpisy o rouskach, rukavicich a spachtlich je mi odpudive tyto leky uzivat, kde to pocita za polovicni stenou - z jedne strany maji leky nebo cosi (i suflata s dokumenty) na predpis a na druhe strane maji regaly, zasoby, ze kterych potom predepsane leky odocitavaji, takze my pres ty steny vidime jak to tam hledaji. No, pak nam to dali do specialnich plastovych lahvicek s nasim jmenem, adresou i telefonnim cislem, udaje o doktorvi a lekarne. Tyto lahvicky casto vidame v americkych filmech. Myslim, ze zde ani tak nejde usetrit na lecich, jako prebrat kulturu a politiku ruznych zvyklosti z americkeho kontitnetu, vcetne odkupovani plastovych flasticek. flasticky asi tak jako vzdy vyrabi nekde v Asii odkud to kupuji levneji, je to teda asi hlavne urceno pro americku. Co je spatneho na tom, ze nam leky presne na mesic nebo na dva pocitaji pocitadla ve farmaceutickch vyrobnach, u kterych lide se vyskytnou minimalne. A pak to ty stroje i hermeticky a vice ci mene bez bakterii a jinych onem. i uzavrou. To se nam vlada a jejich poradci vysmivaji do chcichtu??? Me je z toho spatne. Dobra, na americkem kontinentu to musim respektovat, ale proc nam zavadeji jejich pravidla k nam??? Nebo, ze by nam chteli nasi politici i s Amerikou dokazat, jak jsme nechopni - lidi v CR?? Tak at se tam pan ministr Heger odstehuje, muze si na uradech stezovat, ze ho v CR diskriminujou. Pokud lide maji zbytkove leciva doma ve vetsim nebo mensim objemu, tak to bude tim, ze lidi to spravne nevypotrebovali do posledni tablety jak meli, a ne proto, ze by se leky vyhazovali spatnym predepisovanim. A pan Heger by to bral jak?! Vse spravne zalisovane, ale nam napocitane, oprskane, ofunene, ochmatane? V CR delam jako zdravotni sestra, ale tam jsem se v nemocnicich i upraktickych lekarich setkala s takovymi zvlastnostmi i s tim, za co by me z nemocnice vyhodili. na skole nas ucili jak se mame chovat k pacientovi, byt profesionalni. Holt, od nekterych lidi tam to cekat nemuzu, nekteri byli fajn a opravdu umeli a jini, skoda mluvit, ale vyhozeni za to nebudou ...
Re:Si delaj srandu?, , 18.2.2012 12:49:41
VERO Taký jsem žasnul, když nám bylo doporučováno na vánoce zavrhnout tradičného kapra a jít s duchem času a zaměnit ho za amerického krocana. Za 4O let nám nikdo nenabízel místo kapra boršč.To je jak s koloběžkami a pod.ČÍNSKÉ KOLOBĚŽKY JSOU NATŘENY BARVOU,KTEROU KDYŽ DÍTE BUDE JÍST, MŮŽE MÍT POTÍŽE(.Proto nekupujte levnou čínu,ale drahou ameriku)
:O(, , 13.1.2012 16:51:13
Nějak by se mi ty tablety protivily, kdybych si představila, že po nich náš pan lékárník hamtal. Ne všechny jsou zalisovány ve folii. Pane Hegere, přestaňte ze sebe tlačit hovadiny. Vyrazte loupežníky z VZP, nebo Vám její klienti začnou umírat na ulicích. Mám pocit, že jste naprosto mimo realitu.
Černá realita, , 13.1.2012 16:26:48
Mengele zavádí americké zkušenosti u nás.Bude nás taky léčit po americku-nejkratší cesta do krematoria,hlavně invalidé a důchodci.At si přejmenuje ministerstvo na ministerstvo Konečného Řešení.Toto co se děje říci před 22 roky tak by řekli že člověk blázní ale bohužel je to skutečnost,jak ještě dlouho? Jako v Protektorátu. Pokud nás nezlikvidují.
Re:Černá realita, , 13.1.2012 17:00:22
tohle by se snad lépe hodilo jako tvrzení, že takto postupují uvědomělí lékárníci-bolševici v Rusku. Nedošlo tady k nějakému nedopatření "skladatele" článku?
Re:Černá realita, , 18.2.2012 12:59:29
Vy se ale toho Ruska bojíte,že bude tlačit na zmenšení socialních rozdílů. Ale tímto směrem tlačí celý svět. Všimnete si akce v USA-"my jsme těch 99%" Váš hlas je hlasem volajíciho na púšti.
Pro mne není ministr, ale blázen, , 13.1.2012 16:03:38
Kurva kde na ty ptákoviny chodí? S čím přijde příště ? Bude vraždit novorozeňata a důchodce, protože se to ekonomicky vyplatí? A za to je ještě platíme? Je to blázen, lidi vzpamatujte se !!!
Re:Pro mne není ministr, ale blázen, , 13.1.2012 17:57:12
... nejen narozené, ale i nenarozené české děti!
http://www.nekolikvet.cz/, , 13.1.2012 16:02:14
22 let takzvaného demokratického vývoje v naší republice přineslo občanům značná rozčarování. Politická moc nárokuje po občanech stále větší a větší finanční obnosy na pokrytí stále větších a větších finančních zločinů. Přitom občan nemá ani nejmenší šanci, že pachatel bude vyšetřen, dopaden a potrestán v souladu s Ústavním právem na vymahatelnost práva. Přesto, že je to v Ústavě ČR výslovně zakázáno, téměř všechny parlamentní politické strany nařizují svým poslancům, jak mají hlasovat. Namísto 200 nezávislých, volených zástupců občanů, jak předepisuje Ústava, tu o všem fakticky rozhoduje jen několik šéfů parlamentních stran. To nás prakticky posouvá zpět před rok 1989, kdy o všem rozhodovala také jen hrstka soudruhů z ÚV KSČ. Účinkem se minuly i poslední volby spojené s výměnou velkého počtu tváří na politické scéně. Voliči dali impuls k značným politickým změnám, politici to stále ignorují. Schovávají se stále za doživotní imunitu a právo je stejně nevymahatelné, jako před volbami. Byly tedy vyčerpány všechny legitimní možnosti, které občan má a stále nedošlo k nápravě. Musí být vymahatelnost práva. Není možné, aby občané platili škodu za pachatele. Politik musí být odpovědný za to, co dělá. Jen tak nebude zneužívat moc. Politické strany musí respektovat výsledek voleb. Není možné, aby vítěz voleb skončil v opozici, bez jakékoliv šance. Nikdo nesmí poslancům nařizovat, jak mají hlasovat. Přezkoumat legitimitu stran, které to dělají. Musí existovat možnost občanů přehlasovat volené zástupce. Chceme referendum o našem členství v EU. Politici nesmí dávat úředníkům práva, která jim dle Ústavy nepatří. Vstup do domu bez příkazu soudu, nutit občany hlásit se v určenou hodinu na úřadě ap. Cenzura, i skrytá, musí být protiprávní. Každý, kdo s tímto stanoviskem souhlasí, může podpořit svým podpisem.
inspirace v bývalých cukrárnách,, , 13.1.2012 15:57:31
že pane Hegere? tam jste si mohl také koupit 7 bonbónů.
Re:inspirace v bývalých cukrárnách,, , 18.2.2012 13:03:47
Do kornoutu udělaného z novín ( Kvůliva hygiene)
V USA už tento systém funguje, lidé tam zdechají na ulice bez lékařské péče ..., , 13.1.2012 15:53:43
Ministr zdravotního pohřebnictví Dr.Mengele - jsme položky, čísla, zastavte toho blázna a zavřete ho na psychiatrii...( 100Kč na den)
Omezení pilulek????, , 13.1.2012 15:34:53
To už pan ministr Heger přehání! Na zaplacení přejmenování letiště 10-15 milionů se najde a my budeme každou maličkostí omezováni.Platíme návštěvu u lékaře platíme recepty.Atˇuž jde pan ministr do důchodu. Vypadáto, že je přepracovaný.
Re:Omezení pilulek????, , 13.1.2012 15:49:02
pan ministr je arogantní kokot (promiňte, jinak jsem slušný)
Já bych koupil přesný počet kulek vytah vás za držky ze Strakovky a střelil do týla., , 13.1.2012 15:14:45
Co to mele za nesmysly? Jak ví,že to lidi nespolykají?, , 13.1.2012 15:14:39
Co se týče receptu,napíše mi lékařka léky a když je využívám tak nové. Přesně ví klik mi jich píše a na jak dlouho. Nevím proč bych je vyhazovala už z důvodů,že nejsou levné atd.
Když pilulky šetřit, tak pořádně., , 13.1.2012 15:00:30
Na kašel místo pilulek předepsat šaratici. Po ní už stejně člověk nemá odvahu zakašlat.
Magore a nebylo by úspornější ?, , 13.1.2012 14:57:27
První den pilulku jen olíznou, další den udělat z ní vývar a až ten třetí ji spolknout ????
Re:Magore a nebylo by úspornější ?, , 13.1.2012 15:55:38
nejúspornější by bylo, podělit se o ni s ostatníma pacientama... popřípadě si nechat půlku na horší časy...
Univerzální léčba, , 13.1.2012 14:47:12
Na všechna onemocnění počínaje infarktem myokardu a lehčími, včetně, budeme fasovat (sice zdarma, ale s regulačním poplatkem) špunty do uší, neboť je známo, že TICHO LÉČÍ !
Je to dobrý nápad. , , 13.1.2012 14:41:51
Odpočítávání léků do plastových unisex krabiček je rozumné. S každou současnou barevnou a obrandovanou krabičkou vyzvednutou na recept či bez platíme farmaceutickým firmám i jejich marketing. Cena léku by tak musela zákonitě jít dolů.
Re:Je to dobrý nápad. , , 13.1.2012 14:44:07
Nezlobte se, ale : ha-ha-ha. Možná jindy, možná jinde ale jistě ne v současném Českozlodějsku.
Tak nějak ztrácím jistotu,, , 13.1.2012 14:33:07
zda je ten dědek Hegerů tak blbej,nebo jen senilní,nebo grázl?Nejspíš všechno dohromady.Zavřít do klece a skotský střiky,třeba se probere.
KOALICE PRAVICOVYCH MAFII OKRADLA NAROD o ČTYŘI TISICE MILIARD, , 13.1.2012 14:25:46
coz je 4.000.000.000.000 - jinymi slovy kazdeho obcana pravicovi zlocinci okradli o 400.000 Kc - vcetne nemluvnat a duchodcu. Je to nejvetsi zlocin, jaky byl kdy proti lidem spachan... :(((
Souhlas, , 13.1.2012 14:25:46
Já bych s tím souhlasila,ale ne že by lékárníci rozdělovali velká balení,ale farmaceutické firmy u stejných léků dělali několik druhů balení se stejnou cenou za 1 tabletu. Vždyť přece ví,jak se jednotlivé léky užívají.(jedna za den,8hod,12hod).Jenže to by tolik nevydělali,protože menší balení je dražší na výrobu.Ale bylo by to řešení.Kolik se toho vyhodí(a lidé zaplatí),když dítě špatně reaguje na lék a po dvou dnech mu doktor musí napsat jiný.
Re:Souhlas, , 13.1.2012 14:35:17
No,když lékárník rozdělí krabičku se třemi platy léku pro tři pacienty,měli by ti pacienti také platit jen třetinový poplatek za recept.Jinak je to okrádání.
A co takhle přecenit léky SUKLEM, který svoji povinnost léta sabotuje?, , 13.1.2012 14:22:38
Heger chce omezit plýtvání a prodávat přesný počet pilulek, , 13.1.2012 14:21:11
Já vám dám bando léky. Hladovku, klystýr. Podebere se ti palec ? Tak přiložit teplý kravinec. Taky to léčilo. Děda měl probodený nárt vidlema a protože ve válce ATB nebyly, přišla bába, zabalila klukovi nohu do plátna s teplým kravincem a do rána se hnis uvolnil. To jenom my jsme moc zhýčkaní. :O)))
Re:Heger chce omezit plýtvání a prodávat přesný počet pilulek, , 13.1.2012 14:22:50
Díky za radu,ted ještě kde vzít ten kravinec
Re:Heger chce omezit plýtvání a prodávat přesný počet pilulek, , 13.1.2012 14:37:01
Když už ten kravinec seženete,nebylo by lepší ho plácnout Hegerovi do ksichtu?
Re:Heger chce omezit plýtvání a prodávat přesný počet pilulek, , 13.1.2012 14:25:12
Motejte se kolem sněmovny. To by v tom byl čert, abyste při takové koncentraci hovězího dobytka, na nějaký ten koblížek nenatrefil :-)
Ten už je zralý taky na Bohnice......, , 13.1.2012 14:18:12
http://vtipy.netroof.eu/item/6763/vitani/
Omezíme plýtvání, , 13.1.2012 15:47:13
To není poslední slovo dr. Mengele. Proč má pacient dostávat drahé léky? Zavedeme jediný lék, placebo. Koho jeho víra uzdraví vyhrává, koho ne, umře. Kdo by se dlouho trápil, toho pošleme do nemocnice na jednodenní intenzivní léčbu "eutanázii".
Re:A jak to ví,že co si lidé koupí, , 13.1.2012 15:34:26
Prohrabává se na smeťáku a bezdomovci mu nosí léky z popelnic.
Re:A jak to ví,že co si lidé koupí, , 13.1.2012 14:16:25
To je mi taky záhada. Snad tak usuzují podle sebe, nebo dělali nějaký průzkum na chodbách sněmovny. Kdo ví....?
Re:A jak to ví,že co si lidé koupí, , 13.1.2012 14:21:22
nebo,že bychom byli všichni monitorováni??, ha ha ha jinak si to neumím vysvětlit,nebo je pan ministr jasnovidec,
Těšte se, simulanti, , 13.1.2012 14:12:22
Nemyslete si, že máte před sebou nějakého vola, který si dá všechno nabulíkovat na nos. Mé vaše chování nijak nepřivede z rovnováhy. Já vím, že jste všichni simulanti, To se ale zmýlili setsakramentsky, a i vy všichni se také setsakramentsky zmýlíte. Ještě za dvacet let budete křičet ze spaní, když se vám bude zdát, jak jste simulovali u dr. Hegera.
Nevím,ale myslím,že dnes,, , 13.1.2012 14:10:25
když nejsou prášky zrovna levná záležitost,tak s nimi asi málokdo šeredí pane ministře.
Hegerova léčba!, , 13.1.2012 14:03:14
Kalousků soukmenovec Heger nám připravuje stále modernější metody léčení pacientů.Odpočítávaní tabletek je toho příkladem.Nebude dlouho trvat a z Hegerovy dílny vyjde na světlo Boží v minulosti tak progresivní a vyzkoušená léčba
a to: Univerzální léčba všech neduhů,jak jsme se mohli dozvědět při čtení knihy Osudy dobrého vojáka Švejka.Tím zdravotnictví ušetří,protože si to můžeme aplikovat doma,nemusíme k lékaři aby nám to naordinoval a vodu použijeme vlastní!
Re:Hegerova léčba!, , 13.1.2012 14:07:17
Tuto léčbu budete ovšem muset brát (za mírný poplatek) ve zdravotnickém zařízení. Její domácí provozování bude trestáno dle platného ustanovení reformního zákona.
mimochodem..., , 13.1.2012 13:55:18
Už máte udělané audity na nákup lékařské techniky a materiálu a viníci jsou potrestáni (t.j. - uhradili do koruny vzniklou škodu), když už jsme u toho "šetření" ???
Hm, , 13.1.2012 13:53:02
A co tak kdybychom si chodili do lékárny třikrát denně a dostali bychom jednu tabletu i se skleničkou vody ? (a vyplázli samosebou patřičný "regulační" poplateček)
to je nápad, , 13.1.2012 14:19:51
přechod na něco takového by byl asi opět nelevný,a protože naše zákony jsou vždy víc jak děravé a nedomyšlené, tak než by se vychytali všechny mouchy tohoto systému, tak by feťáci měli préé. Jestli nechceme dopadnout jak v Řecku, kde už si lidé musí platit celou cenu za léky na předpis, pokud vůbec jsou, tak bych volila připojení se k http://holesovskavyzva.zacit.cz/
Re:Hm, , 13.1.2012 14:15:21
To je bomba reakce, ještě , že si nedáme šlapat na náš humor....
http://holesovskavyzva.zacit.cz/
Re:Hm, , 13.1.2012 14:22:35
Pochopitelně ten, kdo se k vydání léku nedostaví včas, nebo se dostaví s nedostatečným obnosem peněz, bude tvrdě potrestán za nedodržení léčebného režimu s vyvozením všech trestně právních a pracovně právních důsledků z takové nedbalosti vyplývajících.
Takže nově by mohl recept vypadat..., , 13.1.2012 13:52:59
například takto ? DBPŠ, MSPČ. ( Výklad pro farmaceuta: Dejte Bábě Prášků Šest, Má Sračku Práci Čest ).
Jak to u nás chodí,, , 13.1.2012 13:51:29
aby to nakonec nedopadlo tak, že pacient bude platit celé balení, ale dostane např. jen polovinu tablet.

