Hejtman Chovanec: U nás v Kocourkově III

13.02.2013 21:56

Aneb Česko přece není žádný Kocourkov...

Hejtman Chovanec: U nás v Kocourkově III
Foto: Plzeňský kraj
Popisek: Ministr vnitra Milan Chovanec

Do Kocourkova nevede žádná cesta, ani železnice. Kdysi ji tam sice chtěli postavit, a nikoli ledajakou, leč nezdařilo se. Považte, že měla míti dokonce stříbrné pražce a zlaté kolejnice. Moudří kocourkovští radní však rozhodli jinak a Kocourkov tak nelze najít v žádném jízdním řádu a není ani na žádné mapě.

Česká republika je vyznačena prakticky na všech mapách. Na našem území je téměř 56 tisíc kilometrů silnic a dálnic, máme dokonce téměř 10 tisíc kilometrů železničních tratí s celou řadou nádraží a zastávek. Pravdou je, že některé cesty tu možná připomínají, díky dírám a kočičím hlavám, spíše tankodrom, a jiné zase vedou odnikud nikam. Ani železnice již neodpovídají současnému standardu a nemáme ani důležité propojení na evropské uzly. A považte, i my jsme mohli lepší silnice i železnice mít. Leč nezdařilo se.

V kronikách, nejen kocourkovských, ve vládních slibech a v koaličních smlouvách, můžeme vždy najít celou řadu vznešených slov. Patří mezi ně i podpora dopravy. Nečasova vláda například ve svém vlastním programovém prohlášení ještě v roce 2010 garantovala zachování výše investic do dopravní infrastruktury, zefektivnění činnosti SFDI a investorských organizací Ministerstva dopravy. Zřejmě nějaký zlý skřet, rarášek, či kouzelník však zařídil, že slova a skutky nejsou již několik let v jednotě. Poměrně přesně to popisuje i aktualizovaný Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury pro rok 2013. Ten vládě předložil ministr dopravy Stanjura. Píše se v něm, že z důvodu omezení výdajového rámce nebude možné čerpat prostředky nové finanční perspektivy EU od roku 2014 a nebude rovněž možné zahájit téměř žádnou novou výstavbu dopravní infrastruktury z národních zdrojů. To nepříznivě ovlivní stavebnictví a zprostředkovaně též další průmyslová odvětví, což se podle tohoto materiálu následně negativně projeví na vývoji celkové konkurenceschopnosti české ekonomiky a udržení zaměstnanosti.

Přeloženo do jazyka českého je konečný účet a bilance pravicových ministrů dopravy následující. Škrtneme dopravě ještě nějaké peníze. Nebudeme stavět a opravovat silnice. Do krize dostaneme další průmyslová odvětví a zvýší se nezaměstnanost. Podobnost Kocourkova s Českou republikou je tak jen zdánlivě čistě náhodná. Prostě zatímco do Kocourkova nevede žádná cesta, v Česku nebude žádná nová silnice.

Co také chtít jiného od ministra dopravy, jehož jediným úkolem je likvidace celého rezortu?

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČSSD

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Chytré popelnice. Samy hlásí, že jsou plné. Jenže to Pirátům drhne

12:25 Chytré popelnice. Samy hlásí, že jsou plné. Jenže to Pirátům drhne

Pražská firma řešící moderní technologie, která spadá do gesce Pirátů, utratila více než 23 milionů …