ŘSD podalo další žaloby kvůli D47. Oprava dálnice je ale nejistá

26.11.2012 14:29

Ředitelství silnic a dálnic dnes prý podalo poslední čtyři z celkem dvanácti žalob na stavební firmy kvůli zvlněné dálnici D47. Informuje o tom Český rozhlas s tím, že koncem listopadu končí záruční doba a podáním žalob se stát jistí, že nebude muset více než tisíc závad odstraňovat na své náklady.

ŘSD podalo další žaloby kvůli D47. Oprava dálnice je ale nejistá
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Prohlídka jednotlivých úseků a objektů na D47 ovšem stále probíhá a to kvůli seznamu všech požadovaných oprav. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka není ale stále jasné to, na co všechno by se měla vztahovat záruka.

"Musíme definovat podobu finální opravy, stejně tak není shoda v tom, na co všechno by se měla vztahovat záruka. Z naší strany je to samozřejmě požadavek, aby se vztahovala na veškeré vady, které by byly způsobeny materiálem, který je v násypových vrstvách,“ přiblížil pro Český rozhlas jednání se společnostmi Eurovia a Strabag ředitel Čermák.

„Stále ale ještě probíhá prohlídka jednotlivých úseků a objektů. Není také hotovo odsouhlasení či neodsouhlasení jednotlivých vad, které ŘSD reklamovalo vůči zhotoviteli,“ zmínil dále Čermák. Podle něj tak není zatím jisté, kdy opravy dálnice u Ostravy budou provedeny.

Přes zimu se provede minimum oprav

„Zhotovitel položil na vlastní náklady v září mikrokoberec, došlo i k úpravám na mostech, které byly zatíženy bobtnajícím náspem. A samozřejmě na základě reklamovaných vad by to mělo probíhat i nadále. Přes zimu to bude minimum, ale s nástupem další stavební sezóny by měly úpravy pokračovat,“ dodal ředitel Čermák.

Ředitelství silnic a dálnic podle zjištění rozhlasu chce, aby společnosti Eurovia a Strabag přijaly odpovědnost za všechny reklamované vady a opravily je na své náklady. Eurovia s tím však nesouhlasí, chce nejprve určení přesných příčin vad a z nich pak vyvodit odpovědnost za jejich vznik.

„Náklady na opravu jednoho mostu, který si vinou špatného založení sedá a zároveň koroduje, se odhadují na 600 miliónů korun. Problematických mostů je celkem pět,“ zmínilo rádio. Podle něj by vyřešení sporu mohly výrazně pomoci posudky nezávislých německých odborníků, kteří ale zdůrazňují, že současné vady nejsou nebezpečné, jen zkracují životnost mostů.

V příštím roce by měla končit pětiletá záruka u posledních dokončených úseků D47 před Ostravou, tedy cesta od Lipníka přes Bělotín. Projdou postupnou kontrolou – bude provedena přesná diagnostika vozovky, která umí odhalit i některé skryté vady a reklamovat je dříve tak, aby se stihla vozovka dát to bezvadného stavu ještě před koncem záruky, dodalo rádio.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

9:25 Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

Akce zakázána. Doslova. Plzeňsko je, zdá se, „průkopníkem“ praxe, kterou najdeme možná v padesátých …