Špína teče: Tajemný billboard se vysmívá Janu Fischerovi

04.12.2012 13:18

Jana Fischera stála jeho prezidentská kampaň 16 milionů korun. Investoval tak zatím ze všech kandidátů nejvíce. Proto je jeho tvář vidět téměř na každém rohu. Teď se ale objevily billboardy, na nichž je vyobrazen se slovy: „Ti nejschopnější byli v KSČ“. Plakát tak má upozornit na jeho členství v komunistické straně. Kdo za tím stojí, v tuto chvíli není jasné. Možné však je, že mu tato pravděpodobná snaha uškodit třeba i pomůže.

Špína teče: Tajemný billboard se vysmívá Janu Fischerovi
Foto: Petr Kupka
Popisek: Billboard namířený proti kandidatuře Jana Fischera

Boj o Hrad začíná nabírat na síle. V Olomouci, ale také ve Valašském Meziříčí se totiž nyní objevily billboardy zřejmě namířené proti kandidatuře Jana Fischera na Hrad, jelikož odkazují k jeho členství v KSČ před rokem 1989. Kdo za nimi stojí, není jasné. Chybí zde jakékoliv vodítko, jež by mohlo identifikovat autora této "propagace". Možné však je, že ačkoliv se na první pohled zdá, že jde o protikampaň, Fischerovi tyto billboardy mohou nakonec i pomoci k jeho zvolení prezidentem republiky.

Komunisté mohou brát slova na plakátu jako fakt

„Na první pohled jde zcela jednoznačně o antikampaň. To znamená něco, co má Jana Fischera poškozovat nebo zostuzovat. Na druhé straně, pokud se na billboard podíváme pořádně, tak si dokážu představit, že existuje určitá cílová skupina, kterou tento prezidentský kandidát bude oslovovat pozitivně, a to cílová skupina voličů komunistů. A pokud vezmeme v úvahu, že KSČM volí pravidelně něco kolem půl milionu lidí a alespoň část z nich vyznává názor, který je konformní s tím, co tam je napsáno, tak těm ten billboard nebude připadat ani vtipný, ani groteskní, ale mohou ho brát jako fakt,“ uvedl pro ParlamentníListy.cz mediální poradce a sociolog Vojtěch Bednář vyučující na Univerzitě Palackého v Olomouci.

Je za tím kalkul, který mu má pomoci?

Podle něj tak může tato pravděpodobná snaha Fischerovi uškodit vést i k jeho zvolení hlavou státu. „Jakkoliv to zní zvráceně, tak by mu to mohlo jistým způsobem i pomoct. Je ale strašně těžké určit, zda jde skutečně pouze o antikampaň, kterou si někdo zaplatil, aby poukázal na nedostatek Fischera, tedy jeho členství v KSČ. Může za tím být i nějaký kalkul, který mu má pomoci. Samozřejmě neříkám, že to je činnost jeho vlastní volební kampaně. To asi dost těžko. Ale popravdě řečeno, pokud se nad tím člověk zamyslí, tak to k podobným věcem může vést,“ doplnil Bednář.

Skutečný zadavatel vyjde dříve či později najevo

A jak to vidí lidé z volebního štábu Jana Fischera? „Prezidentská kampaň má být více než kterákoli jiná o programu, respektující pravidla fair-play. Pokud se někdo rozhodne vést kampaň, která je nejen neetická, ale porušuje i platné zákony, svědčí to jen o něm samém. Předpokládáme, že skutečný zadavatel vyjde dříve či později najevo,“ uvedla mluvčí kampaně Jana Fischera Jana Víšková.

Redakce oslovila i některé reklamní agentury, kterým mohou inkriminované reklamní plochy pro billboardy potenciálně patřit. Jejich zástupci však ParlamentnímListům sdělili pouze to, že si u nich nikdo takovouto "propagaci" Jana Fischera neobjednal.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Petr Kupka

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

Sexuální násilí

Jak se v praxi bude dokazovat, jestli byl k souloži udělen souhlas či nikoliv? Nemám nic proti tomu, že jste změnili zákon, ale k čemu to v praxi bude? Co když jedna si budou strany v tom, zda byl udělen souhlas či nikoliv protiřečit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

To Rakušan nechtěl: Ve věci migrace úder z nečekané strany

13:22 To Rakušan nechtěl: Ve věci migrace úder z nečekané strany

Ministr vnitra Vít Rakušan neříká české veřejnosti pravdu o migračním paktu. Tvrdí to už i koaliční …